ביצים, מוצרי חלב ותחליף לבשר

דיון מתוך פורום  תזונת תינוקות וילדים

09/07/2012 | 00:49 | מאת: נעמי

שלום רב. בתי המקסימה בת 8 וחצי חודשים. 1. כמה תוספת של בקבוק היא צריכה בנוסף להנקה? אני מרגישה שהיא צריכה תוספת, כי כנראה שחלב-האם דליל. היא בד"כ שותה כ-140 מ"ל סה"כ ביום, בנוסף לאוכל המוצק וההנקה. 2. האם מותר לתת פשטידת ירקות המכילה ביצה? 3. היא מאוד אוהבת ביצה. כמה פעמים אפשר לתת לה בשבוע, האם לתת לה ביצה שלמה בארוחה והאם אפשר חביתה? והאם אפשר לתת לה ביצה בערב? 4. ממתי כדאי להתחיל במוצרי חלב? 5. בארוחת צהריים פרווה ללא בשר, מה כדאי לתת במקום? לא כדאי סויה, נכון? תודה רבה על הפורום!:)

לקריאה נוספת והעמקה
09/07/2012 | 11:58 | מאת: נעמה

היי נעמי, לדעתי בגיל הזה את כבר יכולה לבנות על ארוחה אחת או אפילו שתיים ביום. אפשר להוסיף בקבוק לפי הצורך, קשה להגדיר כמות קבועה מראש. לגבי ביצים - עדיף לתת רק את חלמון הביצה (החלבון אלרגני).. פשטידת ירקות היא אופציה טובה, חביתה גם.. עם מוצרי חלב הייתי מחכה לגיל שנה. סויה מהווה תחליף לא רע - לא על בסיס יומי - אלא פעם-פעמיים בשבוע. תקפידי רק שהיא לא תהיה מהונדסת גנטית (אפשר להשיג טופו לא מהונדס גנטית בכל סופרמרקט היום) תוספות חלבוניות נוספות שאינן מהחי - עדשים שחורים, כתומים, שעועית מאש... שיהיה בהצלחה ובתיאבון :)

אין מושג כזה חלב אם דליל ,חלב אם נעכל יותר בקלות מאשר תמ"ל ולכן יתכן שהמרווחים בין 2 הנקות קצרים יותר אם רעבה תוסיפי בקבוק תמ"ל הכנסת ביצה היא בגיל יותר מאוחר ומכוון שהתחלת קודם והיא לא רגישה את יכולה לתת ביצה כל יום או בערב בקשר למוצרי חלב את יכולה להתחיל בגיל 10 חודשים בקשר לארוחה פרווה : חשוב שתקבל כל יום בשר בגלל החלבון האיכותי וברזל וB12 לא נמומלץ לתת סוייה בגיל הזה אם אין סיבה מוצדקת בקשר לקטניות יש קצת חלבון אבל הכמות לא מתאימה לתינוקת בת 8 חודשים

מנהל פורום תזונת תינוקות וילדים