התעוררויות מרובות
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! בני בן חמישה חודשים ומתעורר כ-5-7 פעמים בלילה בממוצע. לרב שעה אחרי שנרדם ואח"כ כל שעה וחצי לערך. בנוסף, הוא בוכה מאוד כשמנסים להרדימו בידיים ולאחרונה מסרב גם לקחת מוצץ. כעת אנחנו מנסים להרגילו להירדם במיטה בעזרת לחישות וטפיחות ולא בידיים או במנשא, הדבר כרוך בבכי של דקות מעטות אך בסוף הוא נרדם. מדוע זה לא מפחית את ההתעוררויות? האם לדעתך מוקדם מדי להרגיל אותו לכך? התחושה היא שהוא מבין בדיוק מה קורה ומתפנק ואנחנו מאוד מאוד עייפים...
גיל 5 חודשים הוא גיל מוקדם להתערבות. בכל מקרה - חשוב לזכור שהתגובה לשינוי בהרדמות היא לא מיידית ברמת ההתעוררויות הליליות. דברים שהתבססו במשך מספר חודשים לא נעלמים תוך יו- יומיים. בהתחלה יש התרגלות להרדמות חדשה ובהמשך מגיע השיפור בהתעוררויות הליליות. אני ממליצה על התחלת התערבות כלשהי לא לפני גיל 6 חודשים.