בכי מתוך שינה

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

06/10/2014 | 12:57 | מאת: hagar

שלום, יש לי תינוקת בת 10 חודשים, חייכנית ומקסימה. נמצאת איתי עדיין בבית. ישנה תופעה שחוזרת על עצמה מגיל 3 חודשים, אחת לחודשיים בערך ונמשכת כמה לילות רצופים. לי זה נדמה כמו חלום רע - היא בוכה בשקט, הנשימה שלה מהירה והשינה תזזיתית ולא רגועה. לפי מה שקראתי מבחינת הגיל שלה, עוד מוקדם לה לחוות סיוט, והתופעות שקורות לא מתאימות לביעות. הכל מתרחש מתוך שינה ללא צרחות או קימה או עיניים פקוחות. לפני חודש יצאו לה 2 השיניים הראשונות, אך התופעה הרבה קודם לכן.. אני לא ממש מבינה מה זה ולא יודעת איך להתייחס לזה .. אודה לעזרה ולייעוץ.

לקריאה נוספת והעמקה

הגר שלום, על פניו נראה כי מה שאת מתארת מתאים למה שנקרא ACTIVE SLEEP (מה שנחשב בהמשך לשנת REM). במהלך ההתפתחות גם השינה עוברת תהליכים רבים. אני חושב שאת צריכה להתייחס לזה כחלק מהפעילות הנורמאלית של השינה בגילאים אלו ולהמשיך להנות מהתינוקת החייכנית שלך. השפעה של שיניים דרך אגב משפיעה בערך ליומיים-שלושה על השינה. ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com

06/10/2014 | 15:02 | מאת: hagar

תודה רבה על תשובתך, אך לא ציינת האם אני אמורה לעשות משהו כשקורה הדבר, האם ללטף, להרגיע, להעיר? או פשוט לתת לדבר להסתיים (מה שקשה לי מאוד לעשות...) מעצמו. ** דבר נוסף, האם תופעה של ACTIVE SLEEP יכולה להיות קשורה לאופי פעלתני ונמרץ מאוד של הילד? תודה.

לא לעשות כלום את רק תחבלי בשינה.

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים