בעיות שינה אצל ילד בן שנה ושמונה חודשים
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בני החל לפתח בי תלות של הרדמות רק כשאני נוכחת בחדרו. הלילה הוא החל להתעורר מספר פעמים ואינו מסכים לחזור לישון רק כשאני איתו. לקחתי אותו אליי למיטה לזמן מה ואחכ ניסיתי להחזיר אותו למיטתו. עכשיו הוא צורח במיטה ומסרב להרגע. מה עושים? לא רוצה שתתחיל תלות בלתי נסבלת בי בהרדמות.
שירי שלום, נמצא שאתם במסלול שהולך ומקבע את התלות של הילד בך בהרדמה. באופן עקרוני המטרה שילמד להרגע לבד ולהרדם לבד, גם בהשכבה וגם ביקיצות. המטרה היא להתוות תוכנית מסודרת, הדרגתית שבה את מוציאת את עצמך מהתמונה. המיטה שלך אינה אופציה, הוא לומד כרגע שזו אופציה. הוא "מסרב" להרגע מכוון שלמד (כרגע) שיש דרך שאת נוקטת בה שמרגיעה אותה. את יכולה ראות זאת כ"מחאה". יש הורים שעושים את תהליך זה לבדם אך יש הורים שנעזרים בגורם מקצועי. באופן עקרוני התערבות בקשיים מסוג זה יכולה להיות קצרה ויעילה מאוד. שנה טובה! ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com