שינה של תינוק בן 5 חודשים ושבוע
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בני בן 5 חודשים ושבוע. עד לפני כשבועיים הוא היה אוכל בסביבות 18:15 והולך לישון בשש וחצי. מתעורר בחצות לאכול, עוד פעם בשלוש לאכול ובשש בבוקר לאכול ומאז נשאר כבר ער. בשינוי חד ופתאומי בשבועיים האחרונים, הוא לא ישן בגן בכלל את שנת הבוקר והצהריים שלו, ולא מתעורר לאכול אפילו אחרי 10 שעות שלא אכל (כלומר, הוא אכל אתמול ב - 16:00, הלך לישון בשבע ללא ארוחת ערב כי הוא לא רצה לאכול, וב - 02:00 הערתי אותו מיוזמתי לאכול והוא גם לא היה ממש רעב...). 1. האם זה מעיד על בעיה כלשהי? (אציין שהוא מתנהג חוץ מזה כרגיל לגמרי ומאד פעיל) 2. מה הזמן המרבי שמותר לתינוקות לא לאכול והאם אכן צריך להעיר אותם אם נניח הם לא אכלו 10 שעות? (שמעתי שיש עניין של סוכרים למוח) 3. מה השעה שהוא אמור ללכת לישון בגיל הזה והאם 18:30 זה מוקדם מידי? תודה רבה! חג שמח :-)
1. קרוב לוודאי שלא 2. בד"כ לא צריך להעיר תינוק להאכלה ואין גבול מקובל מתי להעיר או לא. גם כאן אין "חוקים" - הדבר הנכון בגיל זה הוא לזרום עם התינוק עם השינויים התכופים שמתרחשים בדפוסי השינה (והאכילה) שלו.