הרגלי שינה אצל תינוק בן 8 חוד'
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר טאומן, אנחנו מנסים לבנות סדר יום קבוע וקצת מתקשים מאחר ויש ימים בהם ישן יותר בכל תנומה וגם לוקח יותר זמן להרדימו ויש פעמים שלהיפך... כתוצאה מהנסיון לבנות סדר יום, יש פעמים שאנחנו מושכים אותו הרבה זמן אחרי שהתחיל להראות סימני עייפות. האם זה נכון שבמידה ולא משכיבים תוך חצי שעה מהזמן שהתחילו הסימנים, הוא יהיה בעייפות יתר והזמן שייקח להרדימו (עדיין מנסים ללמדו להירדם עצמאית, אגב)יהיה ארוך יותר וההשכבה באופן כללי תהיה קשה יותר ? האם זה נכון שכשהולכים לישון בערב בעייפות יתר, יש יותר יקיצות בחלק הראשון והאחרון של הלילה?
מה שחשוב זה פחות השעות (זמן ההליכה לישון וכו') אלא יותר אופן/דרך ההרדמות (צריכה להיות עצמאית ללא תלות במגע/נענוע/בקבוק וכו'). כללית, עייפות יתר בילדים יכולה להתבטא באי שקט/"היפראקטיביות" ולכן כדאי ללמוד לזהות את זמן העייפות והצורך בשינה ולא "לרוץ" אחרי שעות קבועות.