שאלה חשובה

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

10/09/2012 | 11:54 | מאת: שיר

שלום רב, בתי בת שנה כאשר חמתי שומרת עליה מאז שנולדה. מרגע הלידה היא לא רצתה להירדם לבד,כדי למנוע ממנה חוסר בשינה וכן עצבנות יתר הרגלנו אותה (מתוך חוסר ניסיון)להירדם תוך כדי טיול בעגלה במהלך היום-אחרת היא היתה בוכה בלול ולא יושנת כלל.(שתי תנומות של שעה וחצי). ובלילה ראשית מרדימים אותה במיטת הורים וברגע שהיא נרדמת (לאחר כחצי שעה) מעבירים אותה ללול-והתינוקת יושנת שינה רצופה בערך מ-21 ועד 7 בבוקר של מחרת עם כמה יקיצות רק לטובת מוצץ. התינוקת הלכה לגן לפני שבועיים במהלך השבועיים הללו לא לחצנו עליה עדיין לישון ולהירדם לבד בלול שלה.-בלילה שהיינו שמים אותה בלול היתה בוכה 10-15 דקות ונרדמת כלומר היינו שמים אותה בלול אך אם הייתה קמה בלילה וצורחת עדיין היינו מעבירים אותה למיטתנו. התינוקת ברגע ששמים אותה בלול (שנמצא בחדר שלנו) מתחילה לבכות ולצרוח ללא הפסקה. בלילות היה לנו יותר קל כי היא היתה עייפה ואחרי רבע שעה של בכי וצרחות(בלול) נרדמת. אך אם היינו שמים אותה בצהריים בלול היא היתה יכולה לצרוח כמה שעות ללא הפסקה . יש לציין כי להיות לידה בחדר ו/או ללטפה לא עוזר היא ממשיכה לבכות ללא הפסקה גם לאחר כשעה. 1.האם לפי דעתך אחרי שבועיים שהיא נמצאת בגן (שלפי דעתי די התרגלה לגן) הגיע הזמן ללמד אותה להירדם עצמאית(עם כל הקשיים הכרוכים בכך וכן להקשות עוד יותר על חרדת הנטישה שגם כך די גדולה עכשיו) או לחכות קצת שתתרגל לגן? האם כבר עכשיו כדאי להרגיל אותה לישון בחדר משלה ? 2.באיזה דרך לפי דעתך כדאי להרגיל אותה להירדם עצמאית ? האם בשיטת 5 הדקות?כי לא ניתן לשים אותה בלול ולהיות לידה כי היא לא מפסיקה לבכות? 3.מתי לפי דעתך כדאי לנו להעביר אותה לחדר משלה האם עכשיו(יחד עם למידה בהירדמות עצמאית) בהתחשב בעובדה כי היא שבועיים בגן ( בכדי לא להקשות עליה על חרדת הנטישה )או ראשית ללמדה להירדם בלול(איתנו בחדר ) ויותר מאוחר להעבירה לחדר משלה?

לקריאה נוספת והעמקה
11/09/2012 | 11:32 | מאת: ד"ר ריבי טאומן

המלצתי היא להתרחק קצת יותר מהכניסה לגן - הייתי דוחה את התהליך לעוד שבועיים. ניתן ללמד הרדמות עצמאית גם בחדר השינה של ההורים וזה לשיקול דעתם של ההורים אם הם מעוניינים בשינוי הדרגתי יותר או פחות. השיטות השונות עובדות כולן ואתם צריכים להחליט מהי הנכונה לכם.

12/09/2012 | 00:21 | מאת: שיר

על איזה תהליך את מדברת לדחות לעוד שבועיים?להעביר אותה לחדר שלה או לימוד הרדמה עצמית בלול של נמצא בחדר שלנו?או שניהם יחד?

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים