מעבר למיטת ההורים
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! ביתי בת השנתיים, נהנתה משנת לילה מלאה עד החודשים האחרונים. לא היו כל קשיי הירדמות ולא יקיצות במהלך הלילה. בחודשיים האחרונים (בהם כבר ישנה במיטת מעבר) לאחר כחצי שעה-40 דק' של סיפור וליטופים עד שתירדם..היא מקיצה באיזשהו שלב, ואז עוברת אלינו ללא כל מוכנות לחזור למיטתה. זה ממש מקשה עלינו ונדמה כאילו אין לך כלים להתמודד שעה שמדובר בפעוט עצמאי שפשוט יורד ממיטתו ועושה כרצונו..מה לעשות?
זוהי הפרעת שינה שכיחה בגיל זה. יש מקום ללוות את הילד בתהליך ההרדמות תוך כדי שימת גבולות ברורים וללא מגע/דיבורים וכו'. רצוי במרחק. בדרך כלל זה מקצר את תהליך ההרדמות. לפעמים מושג גם שיפור במהלך הלילה לאחר מכן. אם לא - חשוב להחזיר את הילדה למיטתה בהתעוררויות הליליות.