מוצץ לשינה
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב רציתי לשאול מה עמדת רפואת השינה על שימוש במוצץ לשינה מצד אחד מרגיע ומקל על ה"פרידה" אך מצד שני מוסיף התעורריות בלילה. בתי בת חצי שנה.הרבה פורומים בנושא מדברים על הירדמות עצמאית ללא מוצץ. מה לדעתך יהיה נכון יותר? תודה
הנחיות איגודי רופאי הילדים (אני רופאת ילדים בהתמחותי הראשונה) היא לעודד שימוש במוצץ בשנה הראשונה לחיים כחלק מהאסטרטגיות למניעת מוות עריסה. נכון שמוצץ הוא כמו כל הקשר אחר (בקבוק/נענוע וכו') אולם בניגוד להרגלים אלה ההקשר עם מוצץ "נפתר" סביב גיל שנה אז רב התינוקות כבר יודעים להכניס לעצמם מוצץ ונשארים עצמאיים ולא מעירים את ההורים בלילה. התקופה "הקשה" היא אותה תקופה של מספר חודשים שבמהלכם ההורים הם אלה שצריכים להכניס את המוצץ מספר פעמים בלילה.