נגישות
נגישות

אינדקס /עומס גליקמי של לחמית חיטה מלאה לעומת לחמית

דיון מתוך פורום  סוכרת והשמנה

01/06/2016 | 11:51 | מאת: רפי

שלום, לאילו מן המוצרים הבאים אינדקס/עומס גליקמי גבוה מחברו: 1. לחמית חיטה מלאה. 2. לחמית סובין. 3. לחמית שיפון. אבקש מאוד גם לכתוב את האינדקס המדויק לכל אחד מהסוגים. בתודה רבה!

רפי שלום, לא מצאתי נתונים אודות אינדקס גליקמי של הקרקרים השונים שציינת. לגבי אינדקס גליקמי, חשוב לדעת כי גם האינקדס הגליקמי של מאכלים שונים המצויין בטבלאות השונות באינטרנט אינו חד משמעי ומושפע מאוד מהרכב הארוחה ומהשונות האישית. כך למשל, אם תאכל לחמית סובין ללא מריחה עליה לעומת מצב בו תאכל לחמית סובין מרוחה בטחינה, האינדקס הגליקמי של הלחמית עם הטחינה יהיה נמוך יותר כיוון ששומן משהה את תהליך העיכול וגורם לפחמימה להתפרק לאט יותר לסוכר. ממליצה לך לבדוק על עצמך את השפעת הלחמיות השונות עליהן שאלת. בדוק סוכר לפני אכילת הלחמית וכשעתיים - שלוש שעות לאחריה וראה כיצד הושפע מכך הסוכר. בדוק גם כיצד משפיעים ההמרחים השונים בשילוב הלחמית על רמת הסוכר והסק מהי הלחמית אשר באופן אישי משפיעה על רמת הסוכר שלך באופן המיטבי ביותר. בברכה עינת

מנהלי פורום סוכרת והשמנה