2 כוויות מהשמש, וכווית קור (עור הפנים)

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

08/08/2012 | 04:35 | מאת: יעל

היי שלום :) אני לא יודעת למי לפנות. הייתי אצל רופא עור. אבל הואנתן לי משחות שלא מתאימות לי ולא עוזר כלל. אני מפחדת מזה שכל אחד יגיד לי תכשיר אחר, ובסוף אני יעשה נזק לפנים. נכוויתי בפנים פעמיים מהשמש, אחת מביניהן הייתה דרגה אחת. ובחורף האחרון של 2012 נכוויתי מהקור מכיוון שלא הייתי עם קרם לחו שאמור לשמור לי על הפנים. ומאז אותה כווית קור- הכל השתנה ! פתאום עור הפנים שלי נהיה - אדום, מגורה, יבש ומתקלף , ואטום! אבל הרוקחת היא היחידה שעזרה לי (הרופא עור נתן לי כל מיני משחות שלא עזרו בכלל) והיא הביאה לי קרם מיוחד לעקצוץ ותחושה מגורה של חברת לה רוש פוזה שזה עבד !!! תוך חודש זה עבר אבל היום אחרי חודש מסיום הטיפול, אני שמה לב שהפנים שלי נהיו רגישות עם נטייה ליובש שאני חוזרת מכושר -- הפנים שלי אדומות נורא נורא נורא נורא , וזה מעין מראה של כוויות וזה מאוד מפחיד אותי, וגם מבאס שנהרס לי הפנים כי לפני הכוויות עור הפנים שלי לא היה כך! אני מאוד מפחדת שיהיו לי כתמים בפנים. ואני בת 19 אשמח לקבל תשובה ממך , תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב! צר לי על העכוב בתשובה בגין חופשה. על כל פנים, לא נראה לי שהמצב שאת מתארת קשור בצורה כלשהי לכויות. אכן, תום ההתמחות בעניין שאת מתארת הינו רפואה העור, ועלייך להיוועץ במומחה לרפואת העור שיעזור לך, מבלי להרוס כמובן את העור, עדיף מאשר רוקח.

19/08/2012 | 21:43 | מאת: יעל

אוקיי תודה רבה!

12/08/2012 | 23:23 | מאת: גלית קרן - COSMEDICA

יעל שלום, מקווה שתשובתי כקוסמטיקאית רפואית תספק אותך ותהיה מקובלת על דעתו של פרופ' אולמן. את מתארת כוויות מהשמש, שהותירו את העור פצוע ופגוע, את מפחדת שיהיו לך כתמים בפנים ושאיכות העור תיפגם... עלייך להבין כי השמש היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על העור (אחרי גנטיקה כמובן), הן מבחינת הזדקנות והן מבחינת כתמים. יחד עם זאת, השמש "שובבה" ומתחכמת. את הפגיעות שלה רואים רק החל מגיל 35 לערך ולכן אם את צעירה יותר, אל לך לחשוש כרגע מכתמים, אבל - אם תמשיכי להיחשף כשאת לא מוגנת כראוי מהשמש, הכתמים בהחלט יצופו מעלה ככל שתתבגרי. לגבי חזרתך מפעילות גופנית והאודם הרב שאת מתארת: מדובר בהיפררמיה - כלומר: זרימת דם מוגברת בכלי הדם הסמוכים לעור הפנים. אני משערת שאת בהירת עור... זהו מנגנון טבעי לחלוטין של הגוף ואל לך לחשוש, כמו כן אין קשר בין כוויות השמש לתופעת האודם שאת מתארת. יחד עם זאת, היובש שאת מתארת דורש בדיקה, ייתכן ואיכות פקטור הלחות הטבעי שלך בעור ירד וצריך לתמוך בעור באמצעות תכשיר מתאים, כמו למשל ליפידים. לסיכום: * היזהרי מאד מהשמש! * צאי כשאת מוגנת וחדשי את מסנן הקרינה כל 3-4 שעות * גשי לקוסמטיקאית רפואית שתאבחן את עורך בצורה מדוייקת ותתאים לך תכשיר ללא חומרי בישום וריח, שישיב לעור את איכויותיו. * הישקלי לפני ואחרי הפעילות הגופנית - המשקל החסר הוא נוזלים שאיבדת במהלך הפעילות הגופנית... הקפידי להשיבם במהרה לגוף. בהצלחה ואם תרצי להגיע לאבחון ולהתאמת תכשירים, את מוזמנת ליצור עמי קשר. גלית קרן - COSMEDICA קוסמטיקאית רפואית - P.M.E 054-2525067פתח בחלון חדש הדפסת ההודעה הוספת תגובה

19/08/2012 | 21:57 | מאת: יעל

תודה רבה שענית לי ! מסכימה איתך לגמרי ולגבי האודם בפנים אחרי פעילות גופנית, זה לא היה לי לפני שניכוותי מהקור בחורף האחרון וזה בעצם גרם לעור שלי להיות רגיש ויבש אבל אם את אומרת שאין לי ממה לחשוש וזה טבעי, סבבה :) ושאלה אחרונה, את חושבת שאפשר להחזיר את העור לעור שמנוני ורגיל? כי לפני הכוויה האחרונה בחורף, היה לי עור רגיל ושמנוני, ועכשיו הוא רגיש ויבש ואני לא רוצה לטפל באמצעות מכשירים רק קרם, יש טיפול שיכול להחזיר לי את העור. הקודם? אני גם אשמח לדעת איפה את נמצאת. תודה!!

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית