תיקון צלקת לאחר ניתוח התפשלות מעיים

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

09/06/2017 | 18:02 | מאת: שואלת

כדי להבין את כל התמונה אפרט מהתחלה: לפני כ-25 שנים בילדות עברתי ניתוח כריתת מעי באורך של 30 סמ, בשל התפשלות מעיים על הדרך הוציאו גם את התוספתן. תפרו לי את עור הבטן עם סיכות, ונותרה לי צלקת רחבה שקועה ועמוקה באורך של כ12 סמ בצד ימין. לאחר 15 שנים עברתי ניתוח פלסטי לתיקון והשטחת הצלקת, הורידו את השכבה הצלקתית וכדי שלא תשקע שוב יצרו מעין מצע "נקניק" וקירבו ותפרו מחדש את העור הרגיל שהיה משני צידי הצלקת. הצלקת התאחתה לא לגמרי יפה ומחצית ממנה הפכה לבולטת מעל פני העור, הזריקו לי אליה חומרים שהשטיחו אותה. אציין שישנו תפר אחד ירוק שעדיין נותר ונראה מתחת לפני העור בצלקת. עברו כ10 שנים מאז שעברתי את הניתוח הפלסטי, ובחודשים האחרונים אני חשה אי נוחות באזור הצלקת, רגישות יתר בעור שמסביב לצלקת, ליד הטבור ומתחתיו, לעתים תחושת רטט, קשה לי לגעת בעור או שמשהו נוגע בו, כמו כפתור של מכנס, קשה לי לשכב על הבטן ויש לי כאבים מידי פעם ללא כל מגע כמו דקירות קטנות. רופא המשפחה לא הרגיש איזשהו בקע, נשלחתי לאולטרסאונד לדופן בטן, טרם ביצעתי את הבדיקה אך אני מאוד חוששת, מה יכולה להיות הבעיה? איזו בדיקה נוספת יכולה לעזור? האם יש קשר לתפר שלא נמס? או אולי לאזור המעי שנתפר בניתוח הכירורגי? האם יכול להיות שלאחר 10 שנים יתעוררו כאבים לפתע? והאם הצלקת היא בכלל מקור הבעיה? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

התאור הינו מעט לא שגרתי,האם יכול להיות....? ברפאוה הכל יכול להיות, לא נראה לי שניתן לתת תשובה רצינית מבלי לבדוק אותך.

14/06/2017 | 11:44 | מאת: שואלת

לא חושבת שהבנתי בדיוק למה התכוונת כשאמרת שהתיאור שלי "מעט לא שגרתי", אני פשוט לחוצה מהכאבים האלו, אחכה לאחר ביצוע הבדיקה ואז כולם יהיו הרבה יותר חכמים, תודה בכל אופן.

קשה להניח שניתן ליחס את הכאב לצלקת אחר 10 שנים, גם לא לחוט. התארו איננו מתאים גם לבקע. בצעי את בדיקת ההדמייה, שאולי תתן מענה. בכל מקרה, אחר הכל אין תחליף לבדיקה הגופנית.

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית