הופעה חוזרת של אריתרוציתים בשתן- דחוף!!!

דיון מתוך פורום  אורולוגיה

17/01/2012 | 12:27 | מאת: אבי28

בת 28 בריאה בד"כ (חשד לקרוהן), סובלת מאנמיה על רקע חסר ברזל ובגלל בעיות ספיגה מקבלת ברזל IV. (אחות במקצועי). ב- 2/1/12 עשיתי בדיקת שתן לכללית ולתרבית. הכללית יצאה תקינה חוץ מהרבה אריתרוצתים ותרבית חיובית ל E.COLI . טופלתי 4 ימים בזינת ולא הרגשתי שינוי מבחינת סימפטומים חזרתי לרופאה וטופלתי עוד יומיים ברספרים (רגישויות לתרופות שונות). לאחר יומיים של טיפול ברספרים התגלתה גם הפעם רגישות לרספרים. הופסק טיפול באמצע ונלקחה שוב בדיקת שתן לכללית ולתרבית. הכללית יצאה אותו דבר רק עם אריתרוציתים והתרבית שלילית. היות ולקחתי בדיקה חוזרת עם הפסקת הטיפול יום אחרי חיכיתי עוד מס' ימים ונלקחה שוב בדיקה כיוון שחשבו שהייתי תחת השפעה של הרספרים. גם בפעם השלישית התרבית שלילית ובכללית אריתרוציתים שוב מעל 250. גם לפני שנתיים שלוש עשיתי בדיקות שהראו אריתרוציתים. נשלחתי לאורולוג בגלל מקרים חוזרים של אריתרוציתים בשתן והוא אמר שהוא לא מטפל בבעיות מסוג זה. רציתי לשאול: 1.האם יש אפשרות למצב כרוני של אריתרוציתים בשתן? האם זה בסדר? 2. האם עלי לעשות בירור כלשהו בנוגע לבעיה זו? 3. למי עלי לפנות? לאורולוג? לנפרולוג? אשמח לתשובה בהקדם האפשרי. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
17/01/2012 | 15:43 | מאת: אבי28

בהמשך לשאלתי. בעבר עשיתי אולטראסאונד בטן ובתשובה נכתב שכנראה זו היתה פליטה של אבן/ חול. האם ניתן לבדוק קשר בין האריתרוציטים שמופיעים אצלי לבין בעיה של פיתוח חול/ אבנים? וכיצד?

24/01/2012 | 18:47 | מאת: ד"ר עמוס נאמן

אני לא עונה על שאלות דחופות בפורום. אין בשאלה שלך שום דבר דחוף 1.כן יכול להיות מצב כרוני 2.רצוי לעשות בירור ראשוני 3. לפעמים לשנייהם בברכה

מנהלי פורום אורולוגיה