ניתוח לתיקון פין בגיל שנה לתינוק התיעצות

דיון מתוך פורום  אורולוגיית ילדים

27/05/2014 | 23:20 | מאת: פז

התינוק שלי כיום בן 10 חודשים נולד עם היפוספדיאס וקורדיי. כבר בעת הלידה אמרו לנו שאין צורך בברית ושבגיל שנה יצטרך ניתוח לישור הפין כי הוא נוטה הצידה. היינו פעמיים אצל רופא מומחה אורולוגיית ילדים שבדק אותו בגיל 3 חודשים וגם בגיל 8 חודשים ובפעם האחרונה הוא קבע שהפין מעט קטן ולכן צריך לפנות להתיעצות אם אנדוקרינולוג כי יש מצב שצריך לתת הורומונים לפני הניתוח בגיל שנה. היום האנדוקרינולוג קבע שהפין מעט קטן וצריך לתת זריקה של TESTOVIRON D בכמות של 50 MG פעם בחודש למשך שלושה חודשים לפני הניתוח- מה ההשלכה של הזריקות הנל האם מסוכנות,תופעות לווי, מה הן גורמות לתינוק ולפין? רופא ילדים לפני שבוע בדק את הפין ומדד ואמר גודל 3.5 ס"מ ולפי הגרפים שלו זה לא מתחת לנורמה לילד בן 10 חודשים. האם לא כדאי לוותר על הזריקות? הרי הוא תינוק קטן והפין יגדל עם הזמן. אשמח לחוות דעת מקצועית בנושא,לא שלמה עם הרעיון של להזריק לו הורמונים בגיל 10 חודשים.

לקריאה נוספת והעמקה
29/05/2014 | 14:55 | מאת: ד"ר עמוס נאמן

שלו פז, ההחלטה על מתן טסטוסטרון תלויה מאוד בבדיקה של הרופא. היום אני נוטה פחות לתת טסטוסטרון. הוכח שכנראה אם נותנים טסטוסטרון סמוך למועד הניתוח יש סיכוי יתר לסיבוכים . עם זאת כאשר אין ברירה אז נותנים . אני בד"כ מודד את קוטר העטרה , רואה מה חומרת ההיפוספדיאס ולפי זה מחליט אשמח לבדוק אותו

30/05/2014 | 23:22 | מאת: פז

הבנתי מהרופאים שזה היפוספדיאס עם קורדיי הגודל 3.5 סמ והתינוק בן 10 חודשים כשהבנתי מרופא הילדים שלנו לפני השבוע שיש גרף שהוא לפי גילאים ומגיל שנה הגודל אמור להיות מינימום 3 ס"מ עד 6 סמ אז אנחנו טיפה מעל המינימום וגם הוא יהיה בן שנה עוד חודשיים. אתה עובד עם מכבי שאפשר להגיע אלייך למרפאה?

מנהל פורום אורולוגיית ילדים