איך לעזור לילדה שנראה כי מתחיל עליה סוג של חרם
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום רב, בתי בת ה6.5 בכיתה א' היא ילדה עם ביטחון מאוד גבוה וילדה שבדרך כלל יש סביבה חברות לאחרונה המורה שלה (שיצאה לחופשת לידה) הייתה כל הזמן מתקשרת אלי בטענה שהבת שלי מנסה "לשלוט" במשחקים על ילדים אחרים ושאני ידבר איתה...אני שאלתי את המורה למה היא חושבת ככה היא אמרה שיש ילדות שמתלוננות עליה (והיא מבלי לבדוק מה קורה הייתה מאשימה את הבת שלי ליד כולם)הבת שלי התלוננה בפני היום שהיא רוצה לעבור בית ספר כי לא כייף לה כי לא תמיד יש לה עם מי לשחק...שיש ילדות שעושות חבורה ולא מוכנות לשתף אותה..אני מפחדת שמנסים להתחיל לעשות עליה חרם ואני מאוד רוצה לעזור לה ולא יודעת איך....לדעתי המורה שלה תרמה לזה מכוון שהיא כל הזמן הייתה מעירה לה ומורידה לה את הביטחון ליד כולם...עכשיו יש לה מורה מחליפה אולי היא כן תוכל לעזור?!...אודה לעזרה ממומחה שלכם בנושא איך לעזור לילדה שזה לא יהפוך לחרם מצד כולם. בתודה מראש. א
שלום א', ילדים יודעים להיות מאד רעים לפעמים, ולהחרים ילדים אחרים על לא עוול בכפם. אבל לא תמיד זאת התמונה. לעיתים, יש בהתנהגותו של הילד משהו שגורם לילדים להתרחק. לפעמים זאת שתלטנות, לפעמים קורבניות, ולפעמים חוסר הבנה של הכללים החברתיים או בעיה בקריאת המפה החברתית. אם המורה העירה והתריעה שיש בעיה, אני מציעה להקדיש לכך מחשבה ותשומת לב (גם אם היא הגזימה או עשתה זאת בחוסר טאקט או חוסר כבוד). לכן, לטעמי הדרך לטפל בכך חייבת להביא בחשבון גם שינוי בהתנהגותה של הילדה (אימון בבית בעמידה בגבולות, בהתחשבות בזולת, וויתור והתאפקות), ובמקביל עירוב של המורה שתוכל לתווך ו'לשמור עליה' מפני צעדים מרחיקי לכת כמו חרם או נידוי. ככלל, אני מאמינה ששינוי משמעותי יכול להיוצר בעיקר בבית, בעידוד והכוונה של ההורים, ולכן ממליצה מאד על הדרכת הורים שתסייע לכם להבנות עבורה גם בבית מצבים שיתרגלו אותה בשיתוף פעולה, איפוק והתחשבות. בהצלחה ליאת