בן 9

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

30/06/2011 | 11:04 | מאת: אמא

בן שלישי אחרי אחים גדולים מאוד....וורבלי מאוד,אוצר מילים גבוהה,חכם,מנהלת שיחות ענייניות מאוד..מעולם לא אהב משחקי כופסא ודומיהם...בהם מסוגל לשחק רק עם אביו..אוהב כל מה שקשור לטיפוס,אפניים וגלגלים. כישוריו החברתיים נמוכים.כעסן.לא מוותר,קשה,מציק ... רגיש מאוד..ומרטיב בלילה לסרוגין. תלמיד ממוצע שאינו מתכונן למבחנים וציוניו בסביבות ה80. מכין שעורים לבד,מסדר ילקוט מתלבש,מתרחץ בעצמו..אחראי מאוד....חושבת לקחת אותו לאבחון התנהגותי רגשי..היש כזה? הילד לא זורם..ואני פוחדת שיחריף עם הגדילה?

לקריאה נוספת והעמקה
01/07/2011 | 02:20 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, אבחון פסיכודיאגנוסטי ודידקטי יכול לכסות הן את החלקים הרגשיים והן לקויות למידה למיניהן. לפעמים (כשהחשד מתמקד בעיקר בהיבטים הרגשיים) מספיק להגיע להתייעצות עם פסיכולוג ילדים קליני, שיוכל (ע"ס המידע המפורט מכם) לאתר את מוקד המצוקה ולהציע התערבות מסייעת. אני מציינת זאת על רקע העובדה שאבחון הוא תהליך ארוך ויקר יחסית, ואם ממילא יתחיל טיפול, לא בטוח שחייבים אבחון. שווה להתייעץ עם הפסיכולוג. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים