יעוץ והכוונה לגבי נערה מתבגרת

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

16/04/2011 | 11:30 | מאת: סיגל

יש לי בת בכתה ח'. עד השנה היא למדה בכלל לא רע. היה לה ממוצע ציונים של 80. השנה חלה הדרדרות נוראית בלימודים. היא לא עושה שיעורים ולא לומדת למבחנים.היא בכלל חיה בעולם אחר.(אפילו תפסתי אןתה בשקרים).הראש שלה בפייס בוק, בבגדים בבנים,אני כל הזמן מסבירה לה שעליה להשקיע בלימודים-(אני מדברת לקיר). אפילו פניתי למחנכת וליועצת ביה"ס-הכל ללא הואיל!!! אני מוכנה לעזור,אני אומרת לה שלכל תלמיד יש קשיים, רק שתדבר ואעזור. מורים פרטיים וכדומה. גם כאן איו כל כך הענות מצידה.... אני פשוט אובדת עצות!!!!

לקריאה נוספת והעמקה
18/04/2011 | 01:46 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום סיגל, בתך אכן הגיעה לגיל שבו הפייסבוק, הבגדים והבנים מעניינים ומושכים הרבה יותר מהלימודים, ולכן יש טעם להישאר עם אצבע על הדופק ולהפגין מעט יותר מעורבות ועידוד בנושא ביה"ס. עלייך לזכור שאת היא זו הממונה על 'ברז המשאבים' של הבית, והיכולת של בתך לצאת לבילויים ולקניות תלויה כמעט לגמרי ברצונך הטוב ובהסכמתך. תוכלי לנצל עובדה זו ולעזור לבתך לרענן את סדרי העדיפויות ("לא יוצאים לבילוי ערב לפני מבחן") ברוח עמדותייך שלך. מרוח הדברים שלך התעוררה אצלי דאגה אשר ליכולתך לעמוד מולה כאמא אסרטיבית וסמכותית, ויתכן שתוכלי להרוויח מהדרכת הורים קצרה אצל פסיכולוג ילדים/מתבגרים. זכרי שיש לך תפקיד כדמות סמכות בחיי בתך, ויש לך לא מעט כוח. את הסמכות והכוח רצוי לנצל בתבונה, ולא בדרך של מאבק. בדר"כ הסכמים והידברות עדיפים ביחסי הורים-מתבגרים, ואז יש סיכוי טוב יותר שהילדים יהיו יותר משתפי פעולה ופחות מרדניים. ועוד משהו - נסי להתקרב לבתך, להתעניין בתחומי העיסוק שלה, לקחת חלק בעולמה וחוויותיה, ולא להישאר רק דמות נוזפת. לפעמים מה שלא הולך בכוח ובתוכחות, הולך רק מתוך אמון ויחסי קרבה. אווירה של חוסר שיפוטיות בבית, של אמון ופתיחות, יכולה לצמצם למינימום את הצורך/הנטייה לשקר. חושבת שתצליחי? ליאת

20/04/2011 | 11:37 | מאת: סיגל

אני מודה עליאת על התשובה וההתייחסות. אשמח ללכת ליעוץ לפסיכולוגי ילדים ומתבגרים(גם המחנכת וגם היעוצת לא נתנו לי מענה . היועצת וגם המחנכחת לא כל כך לוקחים אותי ברצינות כי בביה"ס היא ילדה טובה-לא מפריעה בשעורים.) אשמח לקבל המלצה על יועצ/ת באזור פ"ת. אני כל הזמן מנסה לעשות הסכמים על ביתי .הבעיה היא שהיא לא עומדת בהסכמים. נכון שהציאה לבילויים ולקניות הם בשליטתי!! אבל, השעות שהיא יושבת על הפייס בוק זה כבר לא נורמאלי.היא התחייבה להשתפר בציונים במחצית השנה-ןכלום!!! בחג אפילו הבטחתי פלאפון אייפוד חדש -רק אם תביא תעודה טובה. אם לא אז כלום.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים