מתבגר בכיתה ט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

30/03/2011 | 05:52 | מאת: חופית

אני אם חד הורית לילד בכיתה ט וילדה בכיתה ה. בתחילת כיתה ט גילה בני הנהגות אובססיבית כלפי שימוש במחשב. כל יום כמעט כל היום היה משחק במחשב. אחרי בית ספר עד שעות הלילה הקטנות. הוא מספר שיש משחקי מלחמה שהוא משחק עם חבריו. מה גם שהוא מתכתב עם חברים מחו"ל ושפתו באנגלית מתעשרת. הבעיה היא שהוא היה נרדם בשיעורים, לא מסוגל לסיים משימות , לשיעורים בבוקר מאחר, ובאופן כללי תפקודו לקוי. בהמשך הייתה תקופת רגיעה כי החרמתי לו את המחשב כעונש על חוסר תפקוד לימודי, שפגע בהמשך גם בתפקודים אחרים שלו- הוא איננו מתרחץ והדבר אינו מפריע לו. לאחרונה שוב עלתה הבעיה בצורה קיצונית: החלטנו שיוכל להשתמש במחשב לצורך הגשת עבודות אבל אז זה גלש מעבר לשעות שגרתיות. מדובר בילד נבון מאוד שכניראה "מכור" למחשב. וכמו שציינתי תפקוד לימודי נמצא לקוי וכן תפקודים הגייניים נפגעים. המחנכת מתקשרת אליי כל יום ומספרת שהוא מאחר בבקרים ונרדם בשיעורים. מה לעשות? אני אובדת עיצות. אנא עזרי לי.אינני רוצה לאבד את בני בעקבות מתיחויות רבות בבית וקונפליקטים סביב המחשב וההגיינה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2011 | 01:31 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום חופית, התמכרות למחשב היא תופעה הולכת ומתרחבת, ולכן חשוב לעודד אצל הילדים צריכה במינונים הגיוניים. בשלב ראשון, במקרה שלכם, הייתי ממליצה על הוצאת המחשב מחדר הילדים, והעברתו ל'שטח ציבורי' בבית, כדי שתהיה לכם יותר שליטה על המתרחש. בכיתה ט', הילדים שלנו הם כבר מתבגרים צעירים, אך עדיין זקוקים ליד מכוונת ונוכחות הורית משגיחה. עם כל הכבוד לגילו, ילד בכיתה ט' עדיין מחוייב לקום בבוקר בזמן לביה"ס, ולכן עליו ללכת לישון בשעה סבירה. אם אינו יכול לסייג את עצמו, יהיה עלייך לסייע לו בכך, ולהורות לו לקום מהמחשב בשעה שנקבעה. תוכלי לומר לו שבשעות הערב המחשב עובר לרשותך, ובכך לקבוע עובדות בשטח. אני מבינה שעיקר הקושי שלך הוא בהתמודדות מולו וביצירת עמדה סמכותית ואסרטיבית כהורה. כדי ללמוד לעשות זאת (אף פעם לא מאוחר) אני מציעה לך להיעזר בהדרכת הורים קצרה, אצל פסיכולוג ילדים ונוער. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים