שאלה ילד בכיתה ז

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

07/03/2011 | 13:02 | מאת: ליאת

בני בכיתה ז', המורה התלוננה בפניי שילדים בכיתה פנו אליה שבני מדבר אמירות מיניות, ששאלתי את בני הוא אמר שכולם מדברים דברים גסים ונתן לי דוגמאות. אני ובעלי ניהלנו עמו שיחה שבה הוא הבטיח להפסיק לדבר כך. ולא להשתתף בשיחות כאלה עם ילדי הכיתה.במקביל היועצת עשתה שיעורי חינוך מיני. היום ילד שהיה איתו פעם ביסודי צעק לבת שלי (אחותו של בני שבכיתה ז) שבני הוא סוטה מין. הילד הזה שצעק הוא לא בכיתה היום עם בני. בשבועיים האחרונים בני היה מעורב בקטטות באלימות מילולית ולא פיזית והמנהלת התריעה בפניו ובפנינו שאם התנהגות זאת תמשך היא תעביר אותו לכיתה אחרת למרות שבני מצטיין. היא גם תפסה את בני משקר בעניין על אחת הקטטות. אני כרגע בדילמה האם לפנות למנהלת ולספר לה מה קרה עם אותו ילד?? אני רוצה שהעניין יפסק. אך מצד שני אני לא רוצה שגם יחשבו שבני בעייתי.ושלא יחשבו שהוא שוב אשם. כי כשיש בירורים תמיד 2 התלמידים שבבירור משקרים ומנפחים וכבר תפסו את בני על שקר. אני חוששת שאותו תלמיד יגיד איזשהוא שקר על בני ויאמינו לאותו ילד. בנתיים בשבוע הבא אנחנו מתחילים טיפול פסיכולוגי לבננו. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
07/03/2011 | 22:37 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום ליאת, העובדה שאתם בתחילתו של תהליך טיפולי חשובה ומעודדת, ונראה שבנך אכן יכול להרוויח ממנו רבות. עיסוק יתר במין ומיניות אצל ילדים יכול לאותת על בעיה רגשית, וכך גם המעורבות באירועי אלימות. כרגע, אני מציעה ליידע את ביה"ס בכך שפניתם לקבלת עזרה, ובכך לגייס אותם ליותר סבלנות והכלה כלפי הילד. מרגע שנכנס לתמונה פסיכולוג או פסיכיאטר, מתאפשרת הידברות עניינית ומעשית יותר בין כל הנוגעים בחייו של הילד, כאשר כל אחד נרתם מכיוונו לעזור. אני מציעה לספר למנהלת על העלבונות שסופג הילד בביה"ס, ולחשוב יחד איך אפשר לשמור עליו יותר, לצד ההכרח לטפל בהתנהגותו האלימה. זה לא פשוט, ולכן אני ממליצה על מפגש רב-מקצועי (הורים + מורה + יועצת + הפסיכולוג המטפל), לצורך גיבוש מטרות ודרכים להשגתן. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים