חןסר כישורים חברתיים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

18/08/2010 | 00:31 | מאת: שרון

יש לי בן בן 14.5 . אני גרושה ובעבר כאשר התגרשתי נהג אביו של בני לשבת עימו בגן מגיל 4 ועד גיל 5 במשך יום יום משעה 8 בבוקר ועד אחת בצהריים בגן וניהל לו את חייו החברתיים :מי יהיה חבר שלו מי יהיה בקבוצה שלו ועוד.מאוחר יותר בכיתה א'היה נראה לכאורה שהילד מסתדר חברתית אך לאט לאט מי שלא התעניין בכדורגל (תחום שאותו היתווה לו אביו) לא נשאר חבר שלו מכיוון שלפי דבריו אין לו מה לדבר ולעשות איתו כך שנעלמו לו חברים בקצב מסחרר ועכשיו כשהוא בחט"ב אין לו חברים בכלל .לא יוצר קשר ולא יוצרים איתו. המצב יצר מצב שבו לאחר אימונים של 8 שנים בליגה בכדורגל בעירנו הוא החליט לפרוש ואינו מוכן למסור את הסיבה.פשוט טוען שלא בא לו. אני נואשת כי הילד ממש בודד כל היום מול המחשב והטלויזיה ועכשיו גם היציאות היחידות שהיו לו לאימונים במשך השבוע ולמשחק השבת הוא ויתר גם עליהן. בבקשה עזרי לי. ד"א אני לוקחת לו אימון אישי וגם בזה הוא אינו מוכן להשקיע עבודה. מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2010 | 01:48 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום שרון, יתכן שעזיבת הכדורגל משקפת דווקא את הרצון להיפתח לפעילויות חדשות, מגוונות יותר, שיאפשרו מכנה משותף רחב יותר עם ילדים אחרים. אל תשכחי שחלק נכבד מחיי החברה של מתבגרים צעירים מתנהל דרך רשתות חברתיות במחשב, ולכן, יכול להיות שמה שנראה לך כבזבוז זמן או בדידות מול המחשב, אינו לגמרי כך. שנת הלימודים נפתחת בעוד כשבועיים. אני מציעה לעקוב לזמן מה, ולראות האם אכן מדובר בבדידות או בעיה בכישורים החברתיים. אם באמת עולה מצוקה כזו, כדאי לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים