דחוף

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

08/06/2010 | 12:01 | מאת: מיכל

יש לי ילד בן 13.5 שנמצא בבית ספר שלא הייתי מגדירה כבית ספר הכי הכי אין להם סדר בשנה האחרונה שלוש פעמים החליפו מורים בכיתה של הבן בני נמצא בשנה מאוד קריטית מבחינת הלימודים אני חייבת לציין שאני גרה בחו"ל ופה זה הזמן למבחני בגרות וכו...והכרעה חשובה לגבי המשך התקדמותו. בכיתה של בני יש חמישה בנים כולל בני. ילדים דומיננטים וכל ילד ואישיותו החזקה. לצערי המורים שבאו ללמד בעצמם ילדים. למשל מורה בת 20 ולא מספיק חזקה לעמוד מול כל הבנים האלה או בשיעור אחר אנגלית למשל מורה מבוגרת שאין לה כבר סבלנות לעומת זאת בעוד שתי מקצועות אחרים שתי המורות האחרות נהדרות עם ניסיון ויודעות איך להחזיק את הבנים יפה. ואין שום בעיה . שאלתי היא: אנחנו רוצים להוציא את בני ממסגרת בית הספר הזה . כי הבית ספר לא טוב. לבית ספר יש שם כבר 20 שנה גרוע. הבעיה היא שבננו מסרב בכל תוקף לעזוב. הוא לא רוצה לעזוב לא בגלל הבית ספר אלא בגלל החברים שלו. אני חייבת לציין שהחברים שלו נחמדים הכל טוב ויפה אבל אני ובעלי רואים שיש השלכה והשפעה מצד החברים על בני לא לטובה. וזה מתבטא בכל מיני שהילד עושה כל מיני משחקי שובבות ונסחף עם האחרים. הוא אומנם לא תלית שכולה תכלת אבל לא עד כדי כך כמו שהמורים מציגים אבל גם אם אנחנו חושבים שהמורים לא בסדר אנחנו לא מראים ליד הילד אלא ההיפך אנחנו אומרים לילד המורה היא שמחליטה ושהוא חייב להתנהג בהתאם. ואם המורה לא רוצה שהוא ילעס מסטיק אז שיוציא את המסטיק ושלא ילעס בכלל...אפשר להגיד שאנחנו משתדלים לתפוס אותו קצר ולהסביר לו שהוא זה שיכול להיפגע עם הוא נסחף עם כל מיני תעלולים למינהם. אז זהו יש את עניין הבית ספר והשני זה הילדים. הוא לא רוצה לעבור לבית ספר אחר הוא ילד מאוד סוציאלי ואהוב יש לו הרבה חברים ואנחנו חושבים להעביר אותו דחוף לבית ספר אחר השנה הזו מאוד קריטית לילדים. מה עלינו לעשות כהורים? חשובה לי התשובה היום תודה רבה חפשו בפורום זה

לקריאה נוספת והעמקה
08/06/2010 | 18:09 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום מיכל, כאשר אנחנו בוחרים בי"ס לילדים שלנו, אנו מנסים להביא בחשבון את איכות ההוראה, מאפייני המקום (בית וחצר), טיב האוכלוסייה, וגם שיקולי נוחות (כמו מרחק מהבית, הסעות, נוכחות של אחים או חברים באותו בי"ס כדי להיעזר בהם מדי פעם, וכיוב'). אני מניחה שאם החלטתם לשלוח את בנכם לבי"ס עם מוניטין כה גרוע, היו בוודאי גם שיקולי "בעד" מוצקים. כדי להחליט האם להעבירו משם, חשוב לבחון מחדש את כל אותם שיקולים, ולוודא מה יהיו כל ההשלכות, לטווח הקצר ולטווח הארוך. בגיל ההתבגרות יש משקל רב לחברים בני קבוצת הגיל, וחשוב להכיר בכך ולהתחשב בדעתו של בנכם. אם, לעומת זאת, מדובר בחברויות שיכולות לדרדר אותו או לסבך אותו בפליליפ, הייתי עושה הכל כדי להרחיקו מהם, גם במחיר של אי נוחות ותקופת הסתגלות. אכן החלטה לא פשוטה... בהצלחה ליאת

08/06/2010 | 20:54 | מאת: מיכל

קודם כל תודה על התגובה. לצערנו לא אנחנו החלטנו לשלוח את בננו לבית הספר הזה. זה פשוט הולך לפי איזורים. אומנם אנו גרים באיזור טוב אך מכוון שיש כמה בתי ספר בכל איזור והבית ספר הזה היה הכי קרוב אז החליטו לסווג את בני בבית הספר הזה. זה לא הולך לפי ציונים או משהו כזה. לגבי חבריו של בני הם חמישה בנים בגילאי 13.5 ילדים שובבים לפעמים מדברים בשיעור או לא מרימים אצבע או לועסים מסטיק...והמורה שהיא בעצמה מאוד צעירה לא יכולה להשתלט על הבנים שהם דומיננטים וכל אחד ואישיותו. החברים של בני הם לא סוחפים אותו עד כדי כך של פלילים אבל כן בקטע של של הדיבורים בכיתה...וזה משפיע על הציונים שלו שגם אם הוא מביא ציון מצוין והמורה החליטה להוריד לו ציון בגלל התנהגות אז היא מורידה. הבעיה היא שהמוניטין של הבית ספר לא טוב ואיכות ההוראה לא טובה ובגלל שאין מורה קבוע וכל כמה חודשים יש מורה אחר בעלי חושש לבני שהוא לא יעמוד במבחני הבגרות וכו...בגלל המצב שלא פשוט ולכן אנחנו לא יודעים להשאיר אותו או להוציא אותו. בני לא רוצה. מה עושים? תודה רבה

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים