שאלה לגביי בטחון עצמי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

06/10/2009 | 20:12 | מאת: אלון

שלום בני בן 4 וכמה חודשים בסה"כ ילד טוב וחכם. אולם בגן הוא מחוסר בטחון עצמי נוהג לשבת בצד לשחק בפינות ולא לעמוד על דעתו אם למשל ילד אחר לוקח לו צעצוע הוא אף פעם לא יתנגד לזה ( לא כך בבית ). בהצגת סוף השנה הוא היחידי שלא היה מוכן להשתתף גם הגננת אומרת שהוא ילד טוב אם כי מופנם. לפני חודש וחצי רשמנו אותו לחוג קרטה במטרה להעלות לו את הביטחון העצמי אך הוא מסרב להשתתף ומתעקש לשבת בצד כבר קרוב ל 10 אימונים. ניסינו שיכנועים ניסינו מתנות ניסינו להראות שאנחנו מאוכזבים ניסינו להראות גאווה בפעמים הספורות שהוא ניכנס ל 3 דקות אולם כלום לא עוזר. אני מאד חושש שהוא ימשיך בחוסר הבטחון העצמי וזה יפגע בו בכל תחומי החיים בהמשך. בבקשה עזרתך מה ניתן לעשות כדי להעלות את ביטחונו העצמי ? ומה ניתן לעשות כדי שישתתף באימוני הקרטה ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
07/10/2009 | 15:33 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אלון, ביישנות ומופנמות הן תכונות אישיותיות, ולאו דווקא בעיה פסיכולוגית. לעיתים, תכונות אלה מקשות ומעכבות, אך לא בהכרח. העולם האנושי עשיר ומגוון, ולא מוכרחים להפוך את כולם ללוחמים עזים בעל כורחם. אם הילד שלך אינו נמשך מטבעו לפיזיות אגרסיבית, אפשר לתת לו להצטיין בתחומים אחרים, כמו אמנות, מוסיקה, מדע, וכד'. זכור כי ביטחון עצמי אינו קשור תמיד לכוח הזרוע, והעובדה שאתם מאוכזבים או מודאגים יתר על המידה בוודאי אינה תורמת לדימוי העצמי שלו. כרגע, אנחנו נמצאים עדיין בתחילת שנה, ויש ילדים שרק אחרי החגים נפתחים ומתאקלמים בגן. אני מציעה להמתין בסבלנות, ולאפשר לילד הטוב, החכם והנחמד שלכם, להסתגל בקצב שלו, ללא לחץ. חוגי הג'ודו והקראטה בהחלט יכולים לתרום לפיתוח מודעות וביטחון בגוף, אך אפשר לחכות, גם איתם, לגיל מבוגר יותר, ולמוטיבציה פנימית של הילד עצמו. עד אז, אפשר לנסות כיוונים מעודנים יותר ותורמים לא פחות, כמו שחייה, חוגי תנועה, חוגי יצירה, וכד'. בהצלחה וחג שמח ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים