גמילה ממוצץ לילדה בת שנתיים וארבע חודשים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

09/01/2020 | 15:20 | מאת: אולה

הבת שלי בת שנתיים וארבעה חודשים נגמלה ממוצץ לפני כחודש . בהתחלה המוצץ נקרע והיא זרקה לפח אך הרגשתי שהיא לא כל כך מוכנה לגמילה אז החזרתי לה אחרי כמה ימים עוד פעם נקרע וזרקה לפח אז אסברתי לה שאנחנו זורקים ולא מחזירים והיה לי סיפור שקראנו כמה פעמים  וכל פעם שקשה לה אני אומרת לה שאני מבינה אותה ושנמצה דרך אחרת להתמודד ומספרת לה סיפורים על גמיחה ממוצץ הבעיה שעד היום קשה לה יש לה הרבה התפרצויות בכי שנמשכות לפעמים לרבע שעה או יותר  היא שמה הרבה את היד שלה בפה כשעצוב לה או כשהיא הולכת לישון דבר שלא היה קודם  ואני מרגישה שעדיין קשה לה  האם התופעות האלה נורמליות אחרי חודש ? מה אני צריכה לעשות ? האם להחזיר לה את המוצץ?

לקריאה נוספת והעמקה

הי אולה, גמילה יעילה תגיע קודם כל כשההורה נגמל מהרעיון של מוצץ..מוצץ כמנחם, כמרגיע, כמספק ביטחון...את כל זה יצטרך ההורה לספק באופן מעט יותר מוגבר בתקופת הגמילה ולשם כך על ההורה להערך כדי להגדיל את יכולת ההכלה, התמיכה והאמפטיה, אבל גם את האמונה שהילד שלי יכול בלי זה ושאני יכול להרגיע אותו כי - אני מאמינה בו שהוא מסוגל בלי מוצץ! ברגע שזה באמת באמת יקרה, אתם תעברו ותצלחו יחד כל קושי בלי לסגת ובלי הרהורי חרטה וחרדה :) כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

15/01/2020 | 17:36 | מאת: אולה

תודה על המענה הילדה נרגעה ביומיים האחרונים מה שמדאיג אותי זה עניין היד בפה כשהיא בוכה או הולכת לישון ולפעמים סתם בלי סיבה היא שמה אצבע או יד בפה_ לא מוצצת האם יש מה לעשות עם זה או להתעלם ? והאם זה יכול להפוך להרגל?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים