אי ודאות לכל הצדדים מה לעשות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/06/2019 | 09:32 | מאת: ortal

שלום פרודה 7 חודשים הייתי בהריון וילדתי. עכשיו יש לנו 3 ילדים מתוקים הבעל מעורב בכל ובחיי הילדים לפניי חודשיים עזבתי לבית אימי והוא נשאר אצל אימו. בפרידה גר אצל אימו ואנחנו נשארנו בדירה. חושבים על ניסיון נוסף. הילדים יודעים שאבא עוזר לסבתא לכן לא גר איתנו מלא זמן. חוששת לתת ניסיון ושנחזור לגור כולם ואז שוב פרידה ושזה יטלטל את עולמם של ילדיי אך מצד שני מחכים שאמצא דירה ושנחזור לגור כולם.

לקריאה נוספת והעמקה
15/06/2019 | 09:02 | מאת: Ortal

שינוי.... החלטנו להתגרש מה עושים עם הילדים? הם יודעים שאבא ישן אצל סבתא כי עוזר לה. אמרתי לפניי חודש שנמצא דירה אבא יחזור לגור איתנו והם ממש שמחו. ועכשיו יש שינוי..... איך אני עושה זאת? בני עולה לכיתה א האמצעית לגן חדש ואני עם תינוק קטן גם מחפשת דירה .... הגדול יגיד לי בטח אבל אמא...אמרת שאבא יחזור.... מה אני עושה? אם אספר על פרידה איך יעלה לכיתה א במצב רגשי כזה? מציינת שאני והבעל ביחסים טובים פרידה תיהיה בריאה מאד הוא בא הרבה אלינו חהיות איתם ולקחת אותם.

שלום אורטל, כדאי באמת שתגיעו בינכם להחלטה סופית לפני שאתם מספרים לילדים משהו נוסף על העתיד. למרות הקושי אני אישית מאמינה שתמיד כדאי לדבר על הדברים בצורה פשוטה וענינית כשהמסר מותאם לגיל וליכולת ההבנה. למרות שהורים רבים סבורים שהסבר כן וישיר עלול להלחיץ את הילדים, ההיפך הוא נכון. הסבר כזה פעמים מספק לילדים תשובה לגבי שאלות שפעמים רבות ממילא מסתובבות בתוכם ובמיוחד במקרה כמו שלכם בו האבא לא גר בבית זמן רב. יחד עם זאת חשוב כמובן להיות מאוד מאוד רגישים ולהישאר פתוחים לקלוט כל סוג של תגובה ישירה יותר או פחות מהילד, לאורך כל הזמן שלאחר מכן. באופן כללי מאוד המסר הוא שאמא ואבא פחות מסתדרים ביחד אבל מאוד אוהבים אתכם וכך זה תמיד ישאר. שאתם יודעים ומקווים שיהיה לכם הרבה יותר נוח ונעים כשתגורו בבתים נפרדים. עד כאן ההסבר וחשוב לשים לב כאמור למה עולה מהם - שאלות ותכנים הכוללים אשמה, פחד.. שאלות קונקרטיות על מגורים טיולים משותפים וארוחות ערב..ואתם צריכים להיות מוכנים וערוכים לענות להם על הכל. רצוי ששניכם יחד תקיימות את השיחה הזו ברוח טובה תומכת וברגישות ופגישה או שתיים של יעוץ הורי לפני עם איש מקצוע מוסמך תוכלנה לסייע לכם מאוד. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים