דחוף בת 3, בגן פרטי קבוע, מעונינת להעביר.

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/11/2018 | 13:58 | מאת: עדנה

זה עלול לפגוע בה גן אחר בדצמבר? מה המלצתך? השיקול להעביר הוא הגננת ! שנים שהיתה טובה ומסורה. אבל עוברת כרגע משבר אישי קשה (גירושין), שמשפיע על העבודה בגן!. היא פעילה בווטצאספ בכל שעות פעילות הגן!!! ובתדירות גבוהה מאוד... היא מנהלת שיחות פרטיות. ופחות זמינה. 2 ילדים כבר עזבו את הגן בגלל הווטצאפ. אבל הם היו רק חודשיים הבת שלי לא הביאה כלום מהגן שבועיים.. הגננת טוענת, שמדובר בשיחות דחופות שניתן לבצע רק בבוקר. עלי זה ממש לא מקובל. יש לה סייעת אחת והיא מדליקה להם מוזיקה וטלוויזיה לתעסוקה. דעתי האישית היא להעביר ומהר. בעלי חושש בפגיעה בבת. אשמח לתשובה מהירה.ואיך להיערך למעבר?

לקריאה נוספת והעמקה
11/11/2018 | 15:44 | מאת: עדנה

עלי לדעת איך אעזור לה להתמודד עם המעבר? היא בת 3 בחנוכה תהיה..היא עוברת לגן פרטי שאני מכירה את הגננת באופן אישי גננת 30 שנה מנוסה. סגרתי שעד מסיבת חנוכה היא תהיה בגן הקודם..מה אסביר לה? איך אדאג שלא יתפתח עיכוב. ושאלה סופר חשובה: למרות שהיא בת 3 בעוד מעט..היא עדין קשורה מאוד לשמיכי. בובה אהובה ומוצצי בגן תמיד הסתובבה איתם ורק בפעילות זה נלקח. אמורה לטפל בכך או לשחרר?

12/11/2018 | 15:28 | מאת: עדנה

היום בתי הלכה לגן אחרי שהודעתי שהיא תסיים בסוף החודש. ראיתי בתמונות מהגן שבתי נחתכה מהם! ישבה בצד. ! הערתי לגננת.! שאלה אחרונה אם להמשיך לשלוח לגן אחרי הודעת סיום?? מעונינת שהמעבר יהיה לאט ולא לחתוך. חוששת ששזה יפגע בבת שלי..ישאיר בה צלקת ???

הי עדנה, אני מבינה שהחלטתך הא סופית, אם כן אין מה להתעכב על כך, בואי נראה איך עוזרים לה לבצע מעבר מותאם. ראשית אני בהחלט חושבת שלהשאיר אותה עד דצמבר הוא זמן סביר. כדאי להסביר לה כשבועיים, שבועיים וחצי מראש שבעוד שבועים נפרדים מהגן ועוברים לגן חדש. אפשר לומר שלפעמים ילדים עוברים גן, אבל שיש לה עדיין עוד הרבה זמן להיות בגן ולהיפרד מכולם ומהכל שם. בסוף כדאי לציין את הפרידה עם עוגה, או שי שתביאו יחד לגן, וחשוב מאוד שהאווירה בין כולם, במיוחד בינכם לבין הגננות תישאר חיובית. בעניין הזה דעתי היא שמאחר וכבר קיבלת את ההחלטה להעביר אותה, מציעה להתאפק קצת ולהתאמץ כדי שהפרידה תהתקיים באווירה טובה, למען ביתך. חשוב גם להישאר פתוחה לכל מה שיעלה מביתך סביב הפרידה והמעבר, ולהערך למתן תשובות מותאמות,-מקבלות מכילות ומנחמות אם יש צורך בכך. לגבי הגן החדש - כדאי שהמעבר יתקיים בהדרגה המירבית האפשרית לך. מאחלת הצלחה והסתגלות קלה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים