בעיה עם הנכד חובט הרטש בריצפה או בכל מקום אחר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

13/11/2017 | 21:57 | מאת: סימן טוב רותי

נכדי החמוד והחכם בן שנה וחצי. כחודש וחצי יש לו שיטה חדשה שלא מקבל דבר מה שמבקש .או אפילו ללא סיבה .הוא דופק הראש בריצפה אן בכל מקום אחר. מה עושים .סבתא מאד דואגת וההורים הצעירים גם .אשמח לתשובה תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רותי, זוהי דרכו להביע תסכול. כיצד אתם מתמודדים עם התופעה עד כה וכיצד הוא מגיב אליכם? אני שואלת כיוון שבמקרים שונים, "שיטות" שונות (הנובעות מהבנות שונות לגבי מצבו), יכולות לעזור. מחכה לתשובה, יירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

17/11/2017 | 13:48 | מאת: נכד חובט הראש בריצפה.

הם מתמודדים בצורה .נראה לי בסדר גמור .הם מרימים אותו מעסיקים אותו במשחקים. ביחד נותנים לו המון אהבה ותשומת לב. ובכל זאת הוא ממשיך .וגם אמרו להם .שבגן שהוא נמצא הוא גם עושה את זה .כשהוא רוצה משהו ולא נותנים לו. או גם בלי סיבה. ממש הזוג מיואש .מה עושים.

שלום שוב, זה בדיוק הגיל לעזור לילד להחליף את הג'סטות במילים. כדאי למשל למלל את הסיטואציה תוך ביטוי אמפטיה למצוקתו, למשל "אוי..אתה מאוד רוצה את הכדור הזה..נכון? אבל אי אפשר עכשיו, הכדור מלוכלך". או לעזור לו להתבטא, להסית את המוקד אל עבר הביטוי הרגשי והמילולי "אתה כועס" או "תגיד, אני רוצה את המשחק, תגיד משחק". כמובן שהוא לא יאמר הכל או יבין הכל אבל הוא בהחלט בגיל שהוא יכול להבין חלק גדול מהדברים שנאמרים לו. ככל שהוא ירגיש שהוא מובן על ידי הסביבה, ומקבל הסברים לסירובים שמקבל (ויש הרי המון כאלה בגיל הזה), ובמקביל לומד יותר ויותר מילים כדי לבטא את עצמו, ביטויי התסכול החריפים יתמתנו. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

22/11/2017 | 22:12 | מאת: נכד חובט הראש בריצפה.

רוצה לומר תודה הם אומרים ומסבירים לו .וזה לפעמים עוזר .הם ימשיכו . להתנהג איו לפי תשובתכם ומאד מקוה שזה ישתפר מודה מאד מאד סבתא הדאגנית.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים