הפרעת התנהגות????????

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

24/07/2017 | 23:39 | מאת: יש

שלום רב, אני גרושה ומ2009 חיה בנפרד מאבי ילדיי. אני אם לשלושה ילדים:בן 22.5,בן 18 ובת 12.5. כיום-אני מתגוררת במרכז וביתי מתגוררת עימי (באישור ובתמיכת אבא שלה) ושני בניי מתגוררים בצפון (מקום מגוריי האב) בני הבכור גר עימנו כחצי שנה ולפני חודש חזר לצפון. הבן הבכור שירת בצבא כשנה והשתחרר עקב פציעה ברגלו-שהתגבר עליה.(כיום הוא בריא פיסית ) מאז שחרורו מהצבא,לא מצא עדיין את "שביל הזהב" .....לא מתמיד בשום מקום עבודה,מרבה לעשן גראס.....ומתקשה להתערות בחברה. בנוסף לכך (או אולי כתוצאה מכך) בשנה האחרונה הוא רב עם אחיו ללא הפסקה -מריבות שאף הגיעו לידי אלימות מצידו!! לכן הגיע למרכז (ל"צינון" הרוחות ובתקווה שישתלב במקום עבודה וכו'-כאמור,הנסיון לא צלח) לצערי-הבן הצעיר יותר עזב את בית אביו לפני כחודש,מאחר ואינו רוצה להתעמת עם אחיו,אך-הבן הבכור,ממשיך בדרכיו ומסרב לקבל טיפול פסיכולוגי (אבל כן נפגש עם פסיכיאטר ) האבא של הילדים,שנמצא נכון להיום בצפון (בשנים האחרונות שהה הרבה במרכז במסגרת עסקיו) לא משתף איתי פעולה כ"כ: הצעתי שנלך יחד לייעוץ,מאחר ולדעתי שורש הבעיה בין הבנים נעוצה בהתנהלות לא נכונה של אבא שלהם איתם (וסביר להניח שגם שלי) אבל ,לא קרה כלום בעניין.... מה גם שלטענתי-הבעייה הגדולה ביותר של בני הבכור היא ההתעסקות האינסופית שלו בעישון הגראס ולכן לא מתפקד כלל(לא מחפש עבודה,ישן ביום,ער בלילה ועצבני כשהוא לא תחת השפעת הגראס...) והגרוש שלי לא מסכים איתי גם בזה!! למי עליי לפנות כדי לקבל עזרה וייעוץ במצב זה? האם יש דרך לפתור את המריבות בין שני הבנים,לפני שזה ייגמר באסון??? תודה מראש,אמא מודאגת.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך אמא מודאגת, קראתי בעיון את התיאור שלך את הדברים, ועלי לומר שאני נוטה להסכים איתך לפחות בעניין הפניה המשותפת שלכם ההורים לייעוץ. לצערי, מאחר ובנך חי עם אביו בבית, הוא כרגע בעל השפעה רבה יותר ממך על בנך, ולכן אם אינו מוכן להיות מעורב באופן אחר בחייו של בנו ו/או ללכת איתך לייעוץ משפחתי, המצב קרוב לוודאי לא ישתפר, אלא אם כן המוטיבציה תגיע פתאום מהכיוון של בנך. מעבר לזה, לא פירטת מדוע אביו אינו מוכן לשתף איתך פעולה, איז מין טיפול פסיכיאטרי בנך מקבל, והיכן אם בכלל, כן משתפר ועושה דרך, ובכלל זה לאן עבר לגור בנך האמצעי? את מוזמנת להרחיב אם תרצי, בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ 0523873044

14/08/2017 | 19:06 | מאת: דורהמי

שלום ירדן, ראשית- תודה על תשובתך המהירה לפנייתי הקודמת. לצערי,אין כ"כ התקדמות ושיפור במצמב מהפעם האחרונה שכתבתי לך .... רציתי לדעת האם ישנו מענה טלפוני /ייעוץ למשפחות המתמודדות עם בן משפחה שנמצא במשבר נפשי?? ואם יש-האם תוכלי להמליץ לי על גורמים אילו? אני מרגישה שאני חייבת להתייעץ עם איש מקצוע בעניין בני הבכור . תודה גדולה,יפית.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים