קורס פראמדיקים במד"א

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

20/11/2008 | 11:10 | מאת: X

שלום רב יש לי מקצוע ועסק מתחיל, אך תמיד התעניינתי מאוד ברפואה. התקבלתי לקורס פראמדיקים ערב במד"א, העומד להתחיל בקרוב. בהתנהלות מולי עד כה מד"א עושה עלי רושם כארגון לא רציני ולא מקצועי בתחום ההדרכה. החל בכך שהקורס התחיל תוך זמן הגדול פי ארבע מהזמן המוערך, כשכבר נקבע תאריך הוא הוזז בחודש, וכן הוזזו ימי הלימוד ללא כל תיאום או אפילו התנצלות ולאחר גביית מקדמה. מעבר לבעיות שנוצרו לי בסדר היום והמערכת השבועית, וכמובן הפגיעה בפרנסה (דחיתי עבודות שהיו צריכות להערך בימים הקודמים שנקבעו) מפריע לי מאוד היחס של מד"א לתלמידים ויש לי חשש שזו רק ההתחלה. לפי ההתנהגות עד כה מד"א יכולה פתאום להחליף את ימי לימוד שוב בעוד חודשיים וכך אאלץ להפסיק את הלימודים באמצע, או להקפיא את הקורס לחודש כי המדריך נסע לחו"ל, לבטל שיעורים ללא התראה, לא לארגן אמצעי הדרכה מתאימים וכו'. אני שוקל לא להתחיל את הקורס כדי לא להנזק כלכלית ואישית מהניהול והיחס הבעייתי. מה הרושם שלך ממד"א כארגון הדרכה? האם הבעיות שבהן נתקלתי אופייניות להתנהלות מד"א גם במהלך הקורס? האם כדאי שלא ללמוד במד"א בגלל בעיות אלו?

15/02/2009 | 09:24 | מאת: דן

אני מקווה שעוד לא התחלת... מד"א כגוף הצלה - הוא אכן המוביל (ומהכרותי האישית, לא רק בארץ אלא אף בעולם) אבל בנושא ההדרכה, הוא לוקה בחסר ומאז עזיבתו של דיכטר (מדריך ותיק מנוסה ורציני) ועוד מספר אושיות ידועות - חלה הדרדרות. כעת צוות המדריכים לא ממש מכירים את החומר מעבר למה שצריך ללמד, הם שומרים את המקצוע כקרוב לרמת טכנאי ופחות לרמת אדם חושב. אני לא יודע אם זה בגלל שהם מרגישים קטנים או שבאמת הם אינם יודעים כל כך הרבה...חבל...חבל מאוד. אגב, ישנם בוגרי קורס פראמדיקים של מד"א עם ידע והבנה הרבה מעבר למדריכים האלו - כך שזה גם תלוי בך... רוצה להיות פראמדיק? לדעתי שתי האפשרויות הן ב"ש (תואר רפואת חירום) או אסה"ר (אח ופראמדיק) - בתור בוגר ב"ש, אני דווקא ממליץ בחום על אסה"ר...כל הפראמדיקים שיצאו משם - מקצוענים בשטח ועם ידע נרחב מאוד. בב"ש לוקחים את הקורס של מד"א וממלאים אותו באויר ומים ובלי הרבה תועלת...אחרי הכל - מי שמנהל בב"ש היה כבר במד"א וזה מה שהוא מכיר. בהצלחה

18/03/2009 | 18:39 | מאת: פרמדיקית

בתור אחת שלמדה בקורס פרמדיקים במד"א, אני רואה את דבריך מעליבים אישית. רואים שאתה לא מהארגון ולא יודע עד כמה הוא יכול להיות מחבק. גם אצלנו הקורס נדחה בגלל בעיות לא צפויות בחודשיים. אבל אנשים בוגרים לוקחים את זה כמו שזה. ההדרכה היא טובה ועניינית, ואין בלת"מים ושינויים קטסטרופליים במהלך הקורס. מקסימום מחליפים תכנים בין הימים. הלמידה במד"א נהדרת ומומלצת. לך כנראה אין את מה שצריך כדי להשתייך לארגון באמת. חבל שהחוויה הייתה בשבילך כ"כ לא נעימה. אחרים יעידו אחרת.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)