כוויות מהשמש

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

29/05/2008 | 19:25 | מאת: מורן

שלום לך אני מורן בת 22 רציתי לשאול משהו.. הייתי אתמול בים 3 שעות פחות או יותר... רציתי להשתזף וכמובן שזה השיזוף הראשני שלי הקיץ.. ואני יודעת שאסור שיזוף ראשני לשבת כלכך הרבה שעות והזמן רץ לי ולא שמתי לב.. חזרתי הביתה כולי שרופה, אדומה, ואחרי 4 שעות בערך שחזרתי מהים התחלתי להרגיש שרפה נוראית על כל גופי מקדימה בכל הגוף וגם מאחורה.. אדמומיות חזקה מאוד, אחר כך התחלתי לרעוד ופשוט לא הצלחתי להפסיק את הרעידות שעה +-, ממש נבהלתי, לא ידעתי מה לעשות אז אמא שלי נתנה לי לבן למרוח על הגוף ולשכב ושמה עלי מגבת רטובה קרה ועושיתי בנוסף אחר כך מקלחות קרות וכרגע אני מורחת על עצמי קרם גוף עם אלוורה וקמומיל.. אני רוצה לדעת אם: יהיו לי שלפוחיות וישארו לי צלקות בעור? עכשיו אני לא יכולה לזוז בקושי לשים עלי בגדים אפילו כל תזוזוה קטנה מכאיבה לי ושורפת נורא.. וגם איזו דרגת כויות זו?

29/05/2008 | 19:28 | מאת: מורן

היום בבוקר קמתי עם בחילה והרגשתי שאני עומדת להקיא, אז הלכתי להקיא ופשוט לא יצא לי.. הרגשתי ממש נורא.. חוץ מכך שיצא לי רוק צהוב מהקיבה.. אולי כי לא אכלתי אז לא הקאתי? ממה הבחילה מה יכול להיות שזה קשור לכך שנשרפתי מהשמש? ואין לי חום וכאבי ראש. רק מה שסיפרתי.. תודה על המענה.

25/06/2008 | 05:24 | מאת: ללא שם

קטע מתוך הסבר על העניין מבחינה קוסמטית נמצא באתר: http://www.refua.info/siteFiles/1/564/9027.asp : אנשים עם כוויות שמש קשות עלולים לפתח חום, צמרמורות וחולשה. במקרים נדירים, עלול להתפתח מצב של הלם. אצל אנשים עם עור בהיר, העור שנכווה יתקלף מספר ימים לאחר החשיפה המוגזמת לשמש. כן תופיע תחושת עקצוץ וגרד והאזורים בהם העור התקלף יהפכו למשך מספר שבועות רגישים עוד יותר לקרינת השמש. הסימפטומים של כווית שמש כוללים אודם ותחושת צריבה בעור. כווית השמש אינה מופיעה מיד, וכאשר יש כאבים ואודם בעור, הנזק כבר נגרם. כווית שמש חמורה מתבטאת לרוב בהופעת שלפוחיות. הטיפול המומלץ נמצא לדעתי דווקא באתר הזה: http://www.infomed.co.il/takeCare/symp28.asp טיפול ביתי קומפרסים קרים או אמבטיות צוננות עשויים להועיל. אמבטיה עם סודה לשתייה (חצי כוס אבקת סודה לשתייה באמבטיה מלאה) יעילה אף היא. אפשר להשתמש בג'ל אלו-ורה או בקרם גוף על בסיס מים. משחות שומניות כמו וזלין נעימות לחלק מהאנשים, אבל הן משמרות את החום בכווייה ואין להשתמש בהן בימים הראשונים. תרופות נגד כאבים יכולות להקל על הכאב ולאפשר שינה . משחות עם סטרואידים עשויות להקטין את היקף הדלקת ולהפחית מהכאב. נ.ב. באתר אחד כתוב שאלוורה זה לא טוב בגלל שזה שומר על החום, ובאתר אחר כתוב שזה כן טוב כי זה מקל.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)