הפטיטיס סי דקירה לחוצה מאוד !!

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

24/03/2023 | 17:40 | מאת: עדי

טיפלתי בחולה הפטיטיס סי לשם ניקוי עמוק בשיניים. שמתי 2 זוגות של כפפות בידיים ועם כל המיגון המשתמע מכך. פתאום בטעות טעות אנוש באתי לקחת את המראה והסקיילר החד של הניקוי(השפיץ) נדקר לי בכפפה…מתחת היתה לי עוד כפפה. מיד הורדתי את הכפפות ולא ראיתי דם או משהו כלום חיטאתי ידיים עם אלכוהול וספטול. אבל אחר כך פתאום ראיתי מין חור פיצי כזה באצבע שזה קרה. לא ממש רואים את זה רק אם מתקרבים ממש. ממש חוששת. האם יכול להיות שעבר ונדבקתי? לא היה דם אבל יש כזה מיו חספוס חור באצבע שלא היה. מה אפשר לעשות? אני ממש פוחדת שנדבקתי ממנו? האם הידבקות יכולה להיות רק מדקירה של דם לדם כלומר שיירד לי דם או לא חייב?

לפי התיאור הסבירות להדבקה היא כמעט אפס, לא רואה סיבה לדאגה. מומלץ בדיקה בעוד חוגש ועוד 3 חודשים. בכל מקרה, בימינו יש טיפולים מצוינים להפטיטיס סי, אבל שוב הסבירות להדבקה שואף לאפס.

26/03/2023 | 00:13 | מאת: עדי

תודה רבה. ואיזה בדיקה בעוד חודש? נוגדנים? נוגדנים יכולים להתפתח כבר אחרי חודש? ועוד שאלה, האם נתקלת במקרים של חשיפה למטופל שהוא נשא צהבת והמטפל נדבק מדקירה קטנה? ושאלה שניה, על מנת להידבק צריך שהדקירה תהיה חשופה לדם. כלומר שלי יירד דם מהמחט אחרת זה לא חשיפה?!

בדיקת נוגדנים, כן יכולה, בכל מקרה ממליצים אחרי חודש ולאחר 3 חודשים. יש צורך במגע עם דם. שוב, הסבירות להדבקה במקרה שלך היא נמוכה ביותר. כל טוב

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)