חוסר תיאבון שלא עובר

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

22/01/2023 | 17:29 | מאת: שואלת

שלום רב, בת 34 וחווה בשלושה שבועות האחרונים חוסר תיאבון מתמשך לאורך כל היום, ברמה שכמעט ולא מסוגלת לאכול משהו ואם כבר כן אוכלת אז דיי "בכוח" כדי לא להרגיש רע, יש גם תחושת בחילה ותחושה לא נעימה של שובע ומלאות למרות שבכלל לא אכלתי, ירדתי גם כ5 ק"ג בחודש האחרון בשל כך. חשוב לי לציין שזו לא פעם ראשונה שזה קורה לי, התופעה חוזרת על עצמה פעם בכמה זמן (להערכתי קצת יותר משנה) למשך כמה ימים וחולפת אך הפעם זה מאוד ממושך ומפריע לי כי אני מכירה את עצמי ויודעת שלרוב כן יש לי תיאבון וגם כשהוא נעלם הוא חוסר בסוף (אני טבעונית אם זה משנה) - חשוב לי לציין שלא הייתי חולה לפני ואין תופעות אחרות מלבד החוסר תיאבון, הבחילה ותחושת המלאות בבטן. בהתייעצות עם רופאת המשפחה נאמר לי שזה נורמלי ושיש סיכוי שזו בעיה הורמונלית (על סמך בדיקות דם תקינות שביצעתי לפני כחצי שנה)...אני דיי מיואשת מהמצב הזה ולא יודעת לאיזה כיוון לפנות, אשמח לדעתך ד"ר, תודה!

שלום, יש צורך בבדיקה גופנית טובה במיוחד אזור הבטן, במידה וזה נמשך במיוחד ירידה מתועדת במשקל יש צורך בבירור, היתי שוקל US בטן תחילה וגסטרוסקופיה והמשך בהתאם לממצאים ותסמינים

27/01/2023 | 17:45 | מאת: שואלת

שלום ד"ר, אני לצערי באותו המצב ולאחר שיחה עם רופאת המשפחה הופניתי לבדיקות דם מקיפות, אני עדיין עם חוסר תיאבון וחווה סלידה מאוכל ובחילה לאורך כל היום, אוכלת ממש מעט כי כמעט ולא מסוגלת... אמש הייתה לי יציאה (קורה לאחרונה רק כל 3 ימים לערך בגלל שאני בקןשי אוכלת) וחתיכה אחת גדולה ממנה הייתה בצבע שחור, יתר הצואה הייתה בצבע חום בהיר (מתנצלת על התיאור), האם לדעתך מדובר במצב מסוכן? מציינת שאיני נוטלת ברזל ולא משהו שיכול לצבוע את הצואה שאלה נוספת ואחרונה, יש לי תור לבדיקת אולטראסאונד בטן ואגן, האם זה מקיף גם את מערכת העיכול? האם הבדיקה יכולה לעזור לאתר את הבעיה אצלי? תודה רבה על המענה!!

שלום רב, בהמשך למה רשמתי, הייתי מתחיל עם בדיקת אולטראסאונד וגסטרוסקופיה. ה-US רואה איברים מסוימים, הוא לא רואה קיבה ומעיים. כל בדיקה ״מסתכלת״ על הבטן מזוית שונה.

04/02/2023 | 18:12 | מאת: שואלת

ביצעתי להצעתך בדיקת אולטרסאונד בטן וכן בדיקות דם, הכל יצא תקין, אבל אני עדיין חסרת תיאבון ואוכלת ממש מעט רופאת המשפחה לא ראתה לנכון להפנות לגסטרו כי היא טוענת שאין בעיה רפואית. שמתי לב גם שיש לי טעם מריר בפה ותחושת בחילה מריחות של מאפייה למשל או דברים שאני אוהבת לאכול יש גם מצבים שאני אפילו לא יכולה לראות אוכל, אני לא ממש מבינה מה קורה לי ולא יודעת לאיזה רופא יש לפנות במצב שכזה מציינת שבדיוק לפני שנה חליתי בקורונה והייתה לי פגיעה בחוש הטעם והריח שחלפה לאחר מספר שבועות, האם ייתכן קשר בין הדברים? האם ייתכן חוסר תיאבון בא והולך בשל פוסט קורונה גם לאחר שנה? תודה רבה על המענה ושבוע טוב!

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)