ויטמין C

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

18/09/2012 | 07:52 | מאת: טלי

שלום. האם את ממליצה על נטילת ויטמין C כטיפול מניעתי לפני החורף? אם כן למשך כמה זמן לקחת? האם יש נזקים בלקיחת עודף ויטמין C? מהו המוצר של סולגאר של ESTER ? במשך כמה זמן מתקיים שחרור של ויטמין C לגוף? האם אפשר במקום כמוסות אלו לקחת חומצה אסורבית? האם מינון של 2 גרם ליום הוא תקין? כדאי אם האוכל או על בטן ריקה?

20/09/2012 | 10:24 | מאת: אביבית שלום

שלום רב, אני בהחלט ממליצה על נטילה קבועה של ויטמין C בייחוד בתקופה שלפני החורף ובמהלכה. ויטמין C מעודד את פעילות מערכת החיסון, תומך בה ומפחית את שכיחותם של זיהומים ודלקות. במינונים גבוהים הוא מקל תסמינים של הצטננות ושפעת ומקצר את משך המחלה. ויטמין C אינו מצטבר בגוף, ולכן יש לדאוג לאספקתו הסדירה – אם באמצעות תזונה מגוונת ועשירה ואם באמצעות נטילת תוספי תזונה – על מנת למנוע חסר בוויטמין חשוב זה. מינון מניעתי של ויטמין C יכול לנוע בין 500-1000 מ"ג ביום. ברגע חולי ניתן לקחת כ-3000 מ"ג ביום ואף יותר. כמו כן חשוב לדעת- כל אדם זקוק לכמות שונה. יש אנשים אשר ברגע חולי יכולים לצרוך עד 5000 מ"ג ביום. הדבר היחידי שיכול לקרות מעודף של ויטמין C הוא שלשול. במידה והדבר קורה יש לרדת במינון. ester C הינה פורמולה פטנטית מבית סולגאר, מדובר על ויטמין C שאינו חומצי, בעלת יכולת ספיגה והטמעה גבוהה. הוויטמין נשאר פעיל זמן רב בגוף, כ-12 שעות ומגיע לריכוז גבוה פי ארבעה מוויטמין C רגיל ברקמות ובתאי דם לבנים. ממש לא ניתן להשוות בין ESTER C לחומצה אסקורבית. חומצה אסקורבית היא ויטמין C המגיע בצורה לא חומצית. נספג בצורה רגילה כמו C רגיל ואנו ממליצים אותו לאנשים שסובלים מחומציות יתר בקיבה. הנחיות נטילה של ויטמין C הם לאחר ארוחה. לא מומלץ לפני שינה, ויטמין C עלול לעורר במעט. אשמח לעזור בכל שאלה נוספת, אביבית שלום. נטורופתית סולגאר-סופרהב

23/09/2012 | 08:03 | מאת: אביבית שלום

נפלה טעות בכתוב. חומצה אסקורבית הינו ויטמין C, חומצי רגיל. סידן אסקורבט הינו ויטמין C לא חומצי. בברכת בריאות שלמה, אביבית שלום.