חזרה של שרירנים לאחר ניתוח

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

29/05/2020 | 12:31 | מאת: לילך

שלום, יש לי שרירן גדול שדוחק את צוואר הרחם כבר 6 שנים, אני בת 34 ולפני מהלך להוצאתו רציתי לדעת מה השכיחות לחזרתם של שרירנים לאחר ניתוח להוצאת שרירן. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אם הבנתי נכון, מדובר למעשה במספר שאלות בו זמנית, וקשה להשיב עליהן ללא מידע משלים, ו/או להתיעיחס לכל אחת מהשאלות ללא התייחסות לשניה: לפיכך אנסח את השאלות תחילה: 1. מה המשמעות של שרירן הדוחק את צואר הרחם? 2. מה קצב גידול השרירנים? הנזק לרחם? בל או עם ניתוח? ההשלכות על פוריות? והסיכוי להופעה מחודשת של השרירם? שרירן הדוחק עאת צואר הרחם עלול להיות יותר בעייתי לכריתתו, וגם לנושא פוריות עתידית (בלי או עם ניתוח) אולם לא ניתן להשיב על כך ללא יגיעה היכן מיקומו? (יחסית לצאור הרחם)? מה גודלו כיום? ומה קצב גידולו במהלך השניחם? בהעדר מידע על תת-שאלות אלה לא ניתן לתת מענה, מאחר ולכך מיקום או גודל התשובה שונה לגמרי. וכך גם לגבי יתר תת השאלות.

29/05/2020 | 18:59 | מאת: לילך

אנסה להיות יותר ברורה, אני אחרי שתי לידות והמליצו לי לבצע ניתוח להסרת השרירן מאחר והוא סימפטומטי. לפני כניסה להליך כזה רציתי לדעת מה הסיכוי שיגדלו שרירנים חדשים לאחר הכריתה של הקיים? (בהנחה שאני משאירה את הרחם)

מבלי לדעת מה הם אותם ״סימפטומים״ מהם את סובלת, ההחלטה אם לטפל ו/או כיצד לטפל אינה צריכה להיות מושפעת מהשאלה אם יחזרו או לא יחזרו שרירנים. זה סיכון שתמיד קיים, לא ניתן לדעת מה גודל הסיכון, וכאמור, זה לא מה שצריך לעמוד לנגד עיניך בקבלת החלטה. אם לטפה? וכיצד לטפל, תלוי במיקום השרירן, גדלו, ולמה הוא גורם.

30/05/2020 | 12:54 | מאת: לילך

תודה על המענה. ההתלבטות שלי היא לא אם לטפל או לא אלא אם להסיר גם את הרחם בניתוח הזה כדי להמנע ממצב שגדלים שרירנים חדשים. מהי המלצתך?

במגבלות העדר פרטים על גודל, סימפטומים ומיקום, מה שמשליך על חלופות הטיפול, אין לדעתי הצדקה לבצע כריתת רחם בגין חשש מהופעת שרירן חדש.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות