נגישות
נגישות

שרירנים וטיפול הורמונאלי דואביב

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

04/12/2018 | 15:06 | מאת: אילת

שלום, אני בת 54 ,לפני 4 חודשים עברתי היסטרוסקופיה שבמהלכה בוצעו כריתת שרירן ואבלציה ( קילוף הרירית) במטרה למנוע דימומים כבדים שסבלתי מהם. כיום סובלת מגלי חום קלים ושינה לא סדירה. אציין כי בהיסטרוסקופיה נצפה רחם שרירני ומס' שרירינים קטנים דוחקי חלל כשאחד מהם תוך דופני בגודל 1.9 מ"מ X 1.8 מ"מ . כחודשיים לאחר ההיסטרוסקופיה הופיע לי פעמיים דימום: ב26/10 וב26/11 דימום של כשבועיים בכל פעם שנראה כמו מחזור . הרופא המטפל הסביר לי שהדימום הינו כתוצאה מאטרופיה ברירית רחם וגם בגלל המרקם השרירני שדוחק ומעוות את רירית הרחם. לטענתו בדיקות הדם מעידות שאני בגיל המעבר ESTRADIOL= 127 - PROGESTERONE < קטן מ2 PROGESTERONE OH 17 = 1 LH =38.8 FSH=71.5 PROLACTIN = 131.6 ולכן הוא מציע לי לקחת טיפול הורמונלי דואביב. אני קצת חוששת והשאלה היא עד כמה טיפול זה ימנע את הדימומים והאם יש לו תופעות לוואי או סיכונים כלשהם? תודה על תשובתך

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל 54 סביר להניח שאת נכנסת לגיל המעבר. גם בדיקות הדם אכן מראות שאת ״בדרך לשם״. יחד עם זאת צריך להבין שהדימומים אינם בהכרח דימומים של ״דמדומי הגיל״, אלא קרוב לוודאי קשורים לאותם שרירני רחם (וכנראה לא מאטרופיה של הרירית) שהטיפול בהם אינו ״אבלציה״ של הרירית. צריל לראות דחמות של אולטרהסאונד מדועעק כדי להגדיר מה הטיפול המומלץ, אם בכלל לטפל בשלב זה. פרופ׳ יונה תדיר

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות