שרירן היוצא מהנרתיק דרכי טיפול

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

22/09/2018 | 22:08 | מאת: רונה

שלום, לחרדתי, בעת שהתקלחתי הרגשתי מן גוש שיוצא לי מן הנרתיק.ואחרי שהייתי אצל רופא נשים התברר שזהו שרירן שיוצא מצואר הרחם לתוך הנרתיק. (אחד מרופאי הנשים העריך שזה צניחה של צוואר רחם!), רציתי לשאול איזה ניתוח נכון לעשות במקרה זה? דך הנרתיק או דרך הבטן? האם אפשר לעבור את הניתוח הזה בהרדמה מקומית ? יש לי חרדה מהרדמה מלאה עקב ניתוח אחר שעברתי לפני שנים. רופא הנשים ניסה לבצע בקליניקה חיתוך של השרירן אך צעקתי מכאב ודיממתי המון. והוא הפסיק והמליץ על ניתוח. האם זה בכלל נכון לעשות דבר כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

החלטה על טיפול מתקבלת כאשרר יש אבחנה. בשלב זה לא ידוע מה זה? מה גודלו? מה גילך? ועוד כ 20 שאלות המובילות להחלטה טיפולית. במקרה כגון זה יש להוועץ ברופא/ה העוסק/ת בתחום זה. פרופק יונה תדיר

23/09/2018 | 16:47 | מאת: רונה

זה אובחן כשרירן. היוצא מצואר הרחם לתוך הנרתיק וממנו הוא בולט החוצה. הערכה שזה בגודל 10 ס"מ.הבליטה הזו משפשפת בתחתונים ומידממת אמנם מעט אבל לאורך זמן. האם חייב להוציא את זה?האם זה חייב להיות בהרדמה מלאה? תודה!

חייב להוציא? ב 100% כיצד? להחלטת הרופא/ה. בהרדמה? או סוג ההרדמה? תלוי בנסיבות.

01/10/2018 | 21:21 | מאת: רונה

תודה דוקטור. למה הכוונה נסיבות? האם יש איזושהי אפשרות להוציא את השרירן בהרדמה שהיא מקומית? האם אתה מכיר מנתחים שביצעו זאת בהרדמה שאינה כללית? אני מאוד פוחדת מהרדמה כללית , עקב ניתוח ראש שעברתי לפני 10 שנים. האם אוכל להתעקש לעשות זאת רק בהרדמה מקומית? הניתוח נקבע לעוד מספר ימים , אנא תשובתך המהירה. המון תודה!!

כפי שאת מתארת, שני רופאים שבדקו אותך אמרו דברים שונים. אין זה נכון שאני, ללא בדיקה, על סמך תאור כללי, אחווה דיעה רפואית. יחד עם זאת, אם נכונה האבחנה של ״שרירן מולד״ (זה המינוח של שרירן היוצא מהרחם) אין זה נכון להוציאו ללא התערבות כירורגית מסודרת. אם זוג ההרדמה צריך להגדיר במקום עם המנתח/ת והמרדים/ה. פרופ׳ יונה תדיר

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות