מיומה אינטרמורלית

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

31/10/2012 | 18:27 | מאת: שלי

שלום, אני בת שלושים ומזה שמונה חודשים מנסה להכנס להריון ללא הצלחה. רופאת הנשים שלי שלחה אותי לביצוע אולטרסאונד גניקולגי על מנת להתחיל לברר אם ישנה בעיה. להלן תוצאות הבדיקה: רחם: אורך - 59 מ"מ, עובי - 52 מ"מ, רוחב - 55 מ"מ. הערות: רחם קדמי, בדופן אחורי מיומה אינטרמורלית בממדים 29X24X35 מ"מ. עובי רירית הרחם 6.8 מ"מ. הערות: בחלל הרחם מוקד אקוגני בממדים 9X6 מ"מ. שחלות: ימנית - 13X36 מ"מ. הערות: ממוקמת גבוה באגן ללא ממצא חריג. שמאלית - 24X35 מ"מ. הערות: בתוכה מספר זקיקים קטנים הגדול בקוטר 11 מ"מ. דוגלס/שלפוחית השתן: נראה מעט נוזל. אציין כי הבדיקה נעשתה ביום ה 14 למחזור. מחזור בין 25-28 יום. בדרך כלל בין שבוע לשבוע וחצי לפני הוסת מופיעים כתמים חומים. מה משמעות מיומה אינטרמורלית? האם זה אכן יכול להיות הדבר שמשפיע על אי כניסתי להריון? מה הכוונה במוקד אקוגני? מה צפוי לי? האם המיומה קטנה/בינונית/גדולה? האם במצב זה מומלץ להסירה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

מיומה בגודל זה ניתן להגדיר כקטנה - בינונית וספק אם כדאי לגעת בה בשלב זה, לפני הריון. קשה לאמר אם יש בכך כדי להסביר את אי הכניסה להריון. לצורך זה יש לדעת פרטים נוספים כגון אופי דמום הווסת, האם השתנה בחודשים האחרונים כתוצאה מנוכחות המיומה, מה הריחוק שלה מרירית הרחם והאם דוחקת את חלל הרחם (פרטים הניתנים למדידה בבדיקת אולטרהסאונד טובה), ופרטים נוספים הנקשרים למדדי פוריות שלך ושל בן זוגך. פרופ' יונה תדיר

31/10/2012 | 20:36 | מאת: שלי

תודה על תשובתך. אין שינויים משמעותיים בדימומי הוסת בשנה האחרונה, מעט יותר כאבים (יחסתי זאת לכך שהפסקתי ליטול גלולות לאחר כ 10 שנים, ולפני שהתחלתי ליטול אותן סבלתי מכאבים דומים), יש מעט קרישי דם אך גם זה לא חדש לי. מה נחשב לבדיקת אולטסאונד טובה? נשלחתי גם לבדיקת פרופיל הורמונלי, האם תוצאות הבדיקה יתרמו גם הן לתמונה הכללית?

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות