ייעוץ בנוגע לשרירן ברחם

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

10/09/2017 | 15:14 | מאת: יעל

שלום, בת 29, בריאה, לאחר 3 הריונות, ללא ילדים. יש לי מיומה בגודל 44X37 מ"מ בחלק הקדמי. אין כאבים, דימום סביר במחזור אבל מחזור קצת ארוך (פעם היה יותר קצר). יש נפיחות בטנית. כדאי לבצע ניתוח ולהוציא את השרירן? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לייעץ בדרך זו על שאלות כגון אלה, בהעדר פרטים חשובים כגון ... הריונות מתי? הסתיימו כיצד? מיקום השרירן בשכבות הרחם? קצב גידולו בחדשים/שנים?שינוי באופי המחזור, ודמם הווסת (מחזור - ווסת אלה שני מושגים שונים), וכיוב׳. כללית ניתן לאמר שמדובר שמדובר בשרירן לא גדול אולם מעבר לכך קשה להמליץ על מה נכון וכדאי לעשות. פרופ׳ יונה תדיר

10/09/2017 | 15:47 | מאת: יעל

הרבה תודה על המענה המהיר. הריון ראשון לפני שנתיים וחצי הסתיים טבעי בשבוע 10 והייתה גרידה. הריון שני קצת לאחר מכן הסתיים בשבוע 23 בסיום הריון יזום בעקבות תחילת לידה מוקדמת. הריון שלישי הסתיים לפני שנה באופן יזום גם כן בעקבות מומים בעובר (אצטרך לעבור PGD בהריון הבא), היה לי גם שאריות ועברתי לאחר מכן היסטרוסקופיה ניתוחית שעברה בהצלחה. חשוב לי לציין שלפני ההיסטרוסקופיה שאלתי אם יש טעם על הדרך כבר להוציא את השרירן ונאמר לי שאין צורך. על פי מה שרופאת נשים כתבה מיקום השרירן קדמי במהלך ההריונות עדכנו אותי בכל אולטרסאונד שיש לי שרירן, ז"א שידעתי שקיים, מבדיקה מלפני כמה ימים זה יותר גדול ממה שזה היה. לגבי מחזור וווסת - יש לי שחלות פוליציסטיות, ודווקא מאז סיום ההריון האחרון ווסת סדירה, כל 40 יום לערך. דימום פחות כבד ממה שהיה בעבר אבל משך המחזור יותר ארוך - סביב 6-7 ימים, בעבר היה לכל היותר 5. כאבים מתונים יותר מבעבר. השאלה אם כדאי כן לנתח משום שאצטרך לעבור תהליכי הפריה אני חוששת שזה יפריע ויעכב את התהליך (שגם ככה היה מתיש) או יגדל בעקבות כל התהליך וההורמונים. המון תודה לך.

הפרטים הנוספים ששלח עכשיו משנים לחלוטין את המידע עליו השבתי קודם לכן ומלמדים מדוע לא ניתן להשיב בדרך זו על שאלות אישיות כגון אלה. והמידע החדש שהוספת מעלה דו. שאלות על מיקוח השרירן וקצב גידולו. שאלות אשר אולי נראה לת שהתייחסת אליהן, אך לא באופן שמאחור התייחסות עניינית. רפואה נכונה, גם ״בעידן הטוויטר״, עדיין מחייבת קצת יותר מידע.

הפרטים הנוספים ששלח עכשיו משנים לחלוטין את המידע עליו השבתי קודם לכן ומלמדים מדוע לא ניתן להשיב בדרך זו על שאלות אישיות כגון אלה. המידע החדש שהוספת מעלה שאלות נוספות על מיקום השרירן וקצב גידולו. שאלות אשר אולי נראה לך שהתייחסת אליהן, אך לא באופן שמאפשר התייחסות עניינית. רפואה נכונה, גם ״בעידן הטוויטר״, עדיין מחייבת קצת יותר מידע.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות