כאבים בוושט ומתחת לחזה

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

17/04/2016 | 13:16 | מאת: ליאורה

בוקר טוב, אודה לתשובתכם. אני בת 29 בריאה בד"כ אחרי שתי לידות, מעולם לא סבלתי מצרבות גם לא במהלך ההריונות משקלי תקין. לפני כחצי שנה באופן פתאומי ולאחר וירוס של חום ושלשולים התחלתי לסבול מכאבים בושט תחושה של גוש תקוע בגרון וכמו בצקת בושט ליחה מרובה וכאבים מתחת לחזה הכאבים נמשכים כל שעות היממה ואיני מצליחה לקשר אותם לאכילה או שתיה או היעדרם איני מצליחה ללבוש חזיה כלל בגלל הלחץ מתחת לחזה והכאב. בתחילה קיבלתי כדורי נקסיום 20 מ"ג פעמים ביום ולאחר שימוש בכ20 כדורים ללא כל הטבה הפסקתי את הכדורים. הייתי אצל גסטרולוג מספר פעמים ביצעתי גסטרוסקופיה שיצאה תקינה, ללא עדות לרפלוקס ושתי בדיקות אנדוסקופיות מהאף שגם הן לא הראו סימנים לריפלוקס וגם צילום חזה שיצא תקין. נבדקתי לחיידק הליקובקטר וזה יצא שלילי. באחד השבועות קניתי על דעתי כדורי אומפרדקס ללא מרשם ולקחתי אחד ביום למשך 14 ימים והייתה הקלה והטבה משמעותית עד העלמה של הסימפטומים לחלוטין, אולם הכדורים גרמו לי לעייפות רבה והרדמות, וכן תופעות הלוואי גרמו לי לחשוש משימוש ממושך בהם ולכן הפסקתי וברגע שהפסקתי הכאבים חזרו, פניתי שוב לגסטרולוג והוא נתן לי נוזל בשם גביקסון לשימוש חודש במשך 3 פעמים ביום- אבל זה לא עוזר. לטענת הגסטרולוג אין לי כלום והכל נובע ממתח ולחץ נפשי. אני סובלת מכאבים קשים כל שעות היממה ואפשר לומר שחיי נהרסו האם ביצעתי את כל הבדיקות הנדרשות ? האם באמת יכול להיות שהכל נובע מלחץ נפשי? האם אני יכולה לקחת אומפרדקס ואם כן כמה זמן ניתן להשתמש בהם ברציפות? האם זה נכון כי החשיפה לזיהומים בעת השימוש בהם גבוה יותר (כך כתוב בעלון לצרכן) ואכן אחרי שהפסקתי להשתמש בכדורים במקרה או שלא במקרה התחילה לי התפרצות חריפה של הרפס סימפלקס 1 בחלל הפה עם חום גובה למשך שישה ימים

לקריאה נוספת והעמקה
17/04/2016 | 16:32 | מאת: ד"ר אמיר מרעי

שלום רה, אומפרדקס ושאר התרופות ממשפחה זאת הן בטוחות וכמעט ללא תופעות לוואי. ממליץ לך בירור שיכלול גסטרוסקופיה וניטור חומצה בוושט.

17/04/2016 | 20:20 | מאת: ליאורה

כבר עשיתי גסטרוסקופיה שיצאה תקינה והגסטרולוגית מתעקשת שמדובר בתופעות על רקע פסיכוסומטי ולא שולח אותי לבדיקות נוספות מה עושים???

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה