סיכון במיקרו-מניפולציה icsi

דיון מתוך פורום  טיפולי פוריות

22/07/2014 | 17:59 | מאת: חסוי

שלום רב, אני ואישתי בני שלושים. לאחר בדיקות מקיפות ורבות, נמצא כי לאישתי יש בעיות הורמונליות אשר גורמות לדימום מוקדם (ביצענו המון בדיקות שיצאו תקינות, ומכאן ההנחה שהבעיה אכן הורמונלית). כמו כן, נמצא כי לי יש בעיה במורפולוגיה (כל שאר הפרמטרים תקינים). המורפולוגיה נעה בין 5% תקין ו 10% borderline, לבין 0% תקין ו 1% borderline (שיטת קרוגר). בשתי בדיקות הזרע האחרונת שביצעתי נמצא כי מורפולוגית היו 0% ו 1% תאים תקינים. לכן, בעת שאיבת הביציות ומתן הזרע שלי באותו הרגע (שהיה תקין בכל הפרמטרים, חוץ ממורפולוגיה שלא נבדקה), הוחלט לבצע פעולת icsi שכן בדיקות הזרע האחרונת הראו מספר נמוך של תאים תקינים מורפולוגית. היום קראתי כי שיטת icsi מגדילה סיכויים למומים בעובר, ובעיה בכרומוזונים שעלולים להוביל לתסמונות קשות. האם עליי לדאוג? מה הסיכויים למומים בעובר / תינוק באחוזים? האם עלינו לנסות ולהמנע מפרודצורת icsi?

לקריאה נוספת והעמקה
22/07/2014 | 18:18 | מאת: פרופ' דב פלדברג

שלום רב, לאור הממצאים שמסרת תוך ביצוע תהליך ה-IVF עליכם לעבור הפריה בשיטת ICSI. שיטה זו, בדיוק כמו ה-IVF הסטנדרטי ללא ICSI, מעלה במידה מסויימת את אחוז המומים המולדים לעומת הריונות ספונטניים. מאחר ולאור ממצאי הזרע שלך אתם חיבים לעבור IVF, הסר דאגה מליבך ולכו על טיפול IVF+ICSI תוך תקווה להריון מהיר ותינוק בריא. בהצלחה ובברכה, פרופ' דב פלדברג טיפולי פוריות לאישה ולגבר בארץ ובחו"ל *** הכנסו לאתר החדש שלנו www.feldbergclinic.co.il *** נייד 050-8481909

22/07/2014 | 18:52 | מאת: חסוי

תודה לך על תשובתך. לצערנו, נלחצנו עוד יותר. 1. מה הם הסיכויים למומים בתינוק? עד כמה הם יותר גדולים? 2. האם ניתן לאתר את המומים הללו במהלך ההיריון? 3. מהם המומים המדוברים? האם מדובר על מומים שעלולים למנוע מהלך חיים תקין כדוגמת שיתוק?

מנהל פורום טיפולי פוריות