CT חזה

דיון מתוך פורום  בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד

28/08/2013 | 23:01 | מאת: יונתן

שלום עקב ממצא חשוד בצילום חזה, הופניתי ע"י רופא ריאות לבדיקת ct חזה עם חומר ניגוד. אלו איברים (מעבר להדמיה של הריאות) נבדקים ב - ct חזה ? האם בלוטות התריס (מוגדלות אצלי) גם מודגמות ? הלב (אינדיקציה לתקינות הלב כמו באקו, ומצב כלי הדם של הלב כמו בצנתור וירטואלי ) ? האדרנלים ? הכבד (סובל מכבד שומני)? הסטרנום (רגישות וכאב במגע בקצה התחתון) ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יונתן. מצב כלי הדם בלב אינו נראה בסיטי ריאות ,לצורך הדגמת כלי הדם בלב ישנה בדיקה מיוחדת לכך בסיטי. לגבי בלוטת התריס יש פעמים שהיא נכללת בבדיקה ויפ לפפעמים שלא,בכל מקרה סיטי ריאות אינו אמור להדגים בלוטת תריס,כמו כן גם לגבי האדרנלים וכבד.

30/08/2013 | 15:09 | מאת: יונתן

אני סובל מכאב בחלק התחתון של הסטרנום (ייתכן והוא גם בולט) עברתי בירור בעבר (צילום חזה, US לשלילת בקע אפיגסטרי, מיפוי עצמות, והכל היה תקין) אך עדיין ישנה שם בעיה של כאב לפעמים , ורגישות עם כאב במגע באיזור. אתמול הייתי בביקורת אצל ראומטולוג והזריק לי למקום דפו מדרול. ציינתי בפניו שאני אמור לעבור CT חזה, והוא הוסיף בהפנייה : "מבקש גם חלונות עצם" מה זה "חלונות עצם" ? והאם זה אכן מבטיח שהסטרנום יקבל תשומת לב בבדיקה ואולי אדע אחת ולתמיד מה מקור הכאב שם ? ובאם המקור לכאב הוא לא העצם אלא משהו אחר באיזור הסטרנום או תחתיו, גם יעלו על זה ב CT ?

מנהל פורום בדיקות הדמיה - ממוגרפיה, רנטגן ואולטרא-סאונד