כאבי בטן מתמשכים לילדה בת 3.5

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים - הלל יפה

03/09/2012 | 18:08 | מאת: יצחק

שלום וברכה, בתי בת 3.5 מתלוננת מזה מספר שבועות (למעלה מחודש וחצי) על כאבי בטן באזור הבטן התחתונה. בתחילה התלוננה על כאבים אלו כל אימת שבכתה מסיבה זו או אחרת, אולם בשבועיים האחרונים החלה להתלונן במשך כל שעות היום על כאבי בטן, בלי קשר למצב רוחה או למאורע כלשהו הקשור אליה. נראה שהבטן כואבת לה כמעט כל הזמן, אולם מדי פעם הכאב מתחזק ואז היא מתלוננת על הכאבים. הרופאה שלה בדקה אותה ושללה בבדיקה הגופנית ממצאים חריגים בבטן, ואחר כך שלחה את הילדה לסדרה של בדיקות (בעיקר כדי להרגיע אותנו ההורים, כי הרופאה עצמה אמרה שהיא בטוחה שהכל בסדר והכל תקין). בבדיקות הדם נמצאו חריגות מספר: 1. בילירובין טוטל - 0.22 2. כולסטרול - 214 3. 143 - LDL 4. לימפוציטים (%) - 59.1 5. מונוציטים (%) - 4.4 כל שאר הערכים היו בטווח כולל גם בדיקת ויטמין d ובדיקת cmv (בדיקת שתן וצואה עוד לא בוצעה וכן בדיקת anti ttg+dgp). אבקש לדעת מה אומרות בדיוק תוצאות אלו על מצבה (אני מבין שהיא סובלת מכולסטרול גבוה, ובכך היא מצטרפת לאחותה הגדולה בת 8 שאובחנה אף היא עם כולסטרול גבוה). כמו כן, האם תוצאות אלו מסבירות את כאבי הבטן שלה, והאם יש צורך בהמשך בירור רפואי (הרופאה נתנה גם הפנייה לאולטרה סאונד בטן - האם יש צורך לעשותו). בתודה רבה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

מעבר לLDL המעט מוגבר (האם הבדיקה נלקחה בצום? ) הבדיקות תקינות לחלוטין. הסיבה השכיחה ביותר לכאבי בטן מסוג זה בילד בריא שבדיקתו הפיזיקלית תקינה הם קשריות לימפה מוגדלות בבטן. ממצא זה אינו מסוכן וחולף מעצמו אחרי זמן. האבחנה מבוצעת בUS ולכן יש טעם לבצע את הבדיקה אשר אינה כואבת ואינה כרוכה בקרינה.

19/09/2012 | 19:51 | מאת: יצחק

דר ניר היקרה תודה רבה על התגובה. הילדה עברה גם את האולטרה סאונד ולא נמצאו כל ממצאים חריגים באולטרה סאונד. עם זאת, כאבי הבטן עדיין מתמשכים, וכל לילה לפני השינה הילדה בוכה מכאבי בטן, ובדרך כלל גם כמה פעמים במשך היום. מה עוד יכולה להיות הסיבה לכאבי הבטן, ואיך אפשר לברר את העניין. הרופאה של הילדה פטרה את כאבי הבטן באמרה שכמו שיש מיגרנות בראש יש גם מעין מיגרנות בבטן, ואין הסבר לתופעה זו, ובקיצור אין מה לעשות... האם יש צדק בדבריה?

מנהלי פורום רפואת ילדים - הלל יפה