טריגליצירידים גבוהים

דיון מתוך פורום  יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול

27/12/2013 | 11:17 | מאת: טריגליצדרידים ממש גבוהים

שלום רב, בעלי בן 35 ב"ה בריא, לא שמן, אבל אולי צריך לרזות קצת בקיץ האחרון גילו שיש לו שומנים גבוהים בדם - טרי' - 400 הכולסטרול היה תקין (170 אם אני לא טועה). בחודשיים הראשונים אחרי הבדיקה הוא הקפיד על דיאטה בריאה, וגם רזה מאוד אולם ב-3 חודשים האחרונים בשל שמחות משפחתיות וחוסר בזמן לא ממש הקפיד ואכל פחמימות והרבה בשר. הבדיקות האחרונות מראות עליה בטריג' - 460! וכולסטרול 213. ה- HDL הוא רק 5 (??) וה- LDL 170. הסוכר תמיד תקין (כ-80) אם כי בבדיקה האחרונה בדקו רק שומנים. התייעצנו עם חברה נטורפתית שאמרה שיש לעשות "טיפול בהלם" להתחיל עם תפריט שכולל בעיקר אורז מלא וירקות ולאט לאט להוסיף דברים. (היא תשלח לנו תפריט) התור לדיאטנית בקופ"ח רק עוד 3 שבועות. הנטורפתית אמרה גם שיש לעשות בדיקת תפקודי כבד. שאלותי הן- להבנתי טריגליצרידים מגיעים מפחמימות וכולסטרול משומן מהחי בעיקר. אם כך מה נותר לבעלי לאכול? האם אורז מלא זה בסדר (אפילו שפחמימה?) אנחנו בכל זאת רוצים לנסות להמנע מטיפול תרופתי כי הבנו שאם מתחילים זה לכל החיים, ובתקופה האחרונה באמת שהוא לא הקפיד וגם הפסיק לעשות ספורט (בעבר היה מתאמן הרבה ובתקופות מסוימות אפילו בנבחרת ספורט תחרותי, שעות רבות בשבוע).תוך כמה זמן ניתן לראות ירידה בשומנים? האם חודש זה מספיק?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אצל בעלך גם הטריגליצרידים וגם הכולסטרול גבוהים. בשלב ראשון יש אכן למצות טפול לא תרופתי (פעילות גופנית רוטינית ודיאטה המונחית ע"י דיאטנית מוסמכת) ואחרי 3 חדשים לבדוק מה המצב. בכל מקרה ממליצה לפנות לרופא המשפחה ולהתיעץ עמו. פרוט דיאטות איננו בתחום פורום זה. ד"ר וולפוביץ

30/12/2013 | 03:13 | מאת: טריגליצרידים גבוהים

תודה, קבענו תור לרופא המשפחה. הבעיה היא שאנחנו גרים ביישוב כפרי, במרפאה יש רק רופא אחד, והוא ככל הנראה לא ממש רציני- מסתבר שיש לבעלי שומנים גבוהים כבר שנים, ואף אחד לא הפנה את תשומת לבו או הפנה אותו לדיאטנית. (אני קבעתי על דעת עצמי תור לדיאטנית עכשיו). אני רוצה שיילך לראות רופא מומחה. האם ישנם רופאים מומחים שניתן לפנות אליהם במסגרת קופ"ח או פשוט לבקש הפנייה לרופא פנימאי?

מנהל פורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול