LDL נמוך מאוד
דיון מתוך פורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 45, לא מעשן לא שותה ,גובה 193 משקל 92ק"ג. רמות הכולסטרול שלי היו גבוהות : כולסטרול כללי-230,LDL-170,HDL-38, טריגליצרידים 315. לאחר טיפול של חודש בקרסטור 20מ"ג הערכים ירדו ל: כולסטרול כללי-140,LDL-45,HDL-38, טריגליצרידים 215. בגלל שה-LDL ירד יותר מידי הוקטן המינון לקרסטור 10מ"ג למשך חודשיים והתוצאות הפעם: כולסטרול כללי-142,LDL-55,HDL-40, טריגליצרידים 233. האם יש סכנה ב-LDL נמוך מידי ? האם צריך לרדת למינון נמוך יותר של קרסטור-5מ"ג? מה יהיה עם הטריגליצרידים?
שלום משגר אם אתה בריא ואין לך ספור משפחתי של מחלת לב הרי שרמת LDL רצויה לך היא עד 130. לכן יכול להיות שאתה יכול להסתפק במנונים יותר קטנים של קרסטור או להחליף התרופה לסטטין פחות פוטנטי (סימוביל למשל). אין הוכחות ש LDL נמוך מסוכן למשהו. יש לך גם נטיה לטריגליצרידים גבהים ול HDL נמוך ולתקון הנ"ל ממליצה על שלוב טפול לא תרופתי (דיאטה ע"י דיאטנית מוסמכת ןפעילות גופנית רוטינית). בהצלחה ד"ר וולפוביץ