איחור התפתחותי
דיון מתוך פורום רפואת ילדים
שלום. שמי טלי ואני סטודנטית לריפוי בעיסוק שנה ג' באוניברסיטת חיפה. ברצוני לדעת האם לאיחור התפתחותי כללי בילדות המתבטא בקשיים במוטוריקה הגסה, קשיים במוטוריקה העדינה ובמיומנויות גרפומוטוריות, איחור שפתי, קשיים בעיבוד התפיסתי ועוד, בהכרח תהיה פרוגנוזה של ליקוי למידה בשלב האקדמי הפורמאלי (בי"ס)? האם בכלל ניתן לקבוע פרוגנוזה כלשהי? מדובר בילד ממין זכר כבן 5 אשר נמצא נמוך בהרבה מהנורמה במבחנים פורמאליים שערכתי לו במסגרת ההכשרה הקלינית. (תוצאותיו תואמות התפתחות תקינה של גיל 3 בערך). אשמח אם תוכל בנוסף לתשובתך גם להפנותי לספרות מקצועית בנושא. אודה לך על תשובתך המהירה, בברכה - טלי.
סביר להניח שהבעייתיות תמשיך לגיל בי"ס - הרי הוא באיחור של שנתיים כלומר יש לו בעיית קליטה ועיבוד נתונים ובנוסף בעיות מוטוריות החיוניות לתפקוד תקין בבי"ס (כתיבה, ציור...) ליקוי הלמידה יהיה ככל הנראה כללי ולא משהו מוגדר כ ADHD וכד' בקשר לחומר כתוב אנא פני לפורום מידענות