בדיקת ממוגרפיה בגיל 30
דיון מתוך פורום בריאות השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בשל סיפור משפחתי של סרטן שד, אמא חלתה בגיל 48 ואחותי חלתה בגיל 34, הרופא כירורג שולח אותי לעשות ממוגרפיה+אולטרה סאונד אחת לשנה. עשיתי בשנה שעברה וכעת נשלחתי שוב לעשות את הבדיקות, יש לציין שבנות משפחתי נבדקו בבדיקה הגנטית ולא נמצא גן BRCA. האם מומלץ לעשות פעם בשנה ממוגרפיה בגיל כל כך צעיר? והאם אין סכנה מקרינה יותר מאשר תועלת בבדיקה בשלב זה? תודה טל
טל שלום בגיל 30 בדרך כלל השד צפוף ולכן בדיקת הממוגרפיה לא מומלצת כי לא נראה דבר ומאידך מקרינים שד צעיר (אמנם כמות קרינה מזערית) לכן צריך לראות הצילומים שכבר נעשו ולשקול האם יש טעם להמשיך במעקב ע"י ממוגרפיה או לפנות לטכניקת הסתכלות אחרת על השד. בברכה ד"ר תמי קרני
תודה דוקטור על התשובה, האם אפשר להגיע אלייך לפגישת ייעוץ? תודה טל