הסבר על דוח פתולוגי לאחר למפקטומי
דיון מתוך פורום בריאות השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, הינני בת 30 ואובחנתי לפני כחודש עם סרטן שד. הינני גרה בניו יורק שום ביצעתי את הניתוח. כלל הכירורגים שאיתן נפגשתי המליצו לי לעבור כריתה בגלל היסטוריה משפחתית )אמי אובחנה בגיל 43 ונפטרה מהמחלה) על אף שבדיקה הגנטית נמצאה שלילית לכל הפרמטרים. לבסוף (לאחר לבטים אינסופיים,בלבול ומתח)החלטתי על ניתוח למפקטי עם אפשרות לבחון את הכריתה לאחר הטיפולים(מתוך מחשבה לא לדחות את הכימו ואת עניין שימור הפוריות בישראל). קיבלתי את הדוח ואינני מבינה דבר. הכירורגית אמרה שהוציאה הכל,שכל מה שהיה הוצא אך הייתי רוצה לקבל את דעתכם.ניסיתי לדלות ממנה מידע נוסף בשיחת הטלפון(הינני בישראל) אך היא היתה חד משמעית שהדוח הינו טוב והשוליים נקיים. Breast lumpectomy-Infiltrating poorly differentiated duct carcinoma with local micro-papillary features (0.8cm microscopic measurement),present at the lateral margin and at biopsy site changes. non-extensive intraductal carcinoma,high grade,solid and comedo types,present close to (within 1mm) the lateral and superior margins. fibroid enigma. Fibrocystic changes associated with clarifications. Note-Nottingham grading system utilized-SBR score 8. Re-excision : inferior
המלצתי עבורך לפנות אל עמותה שם יגידו לך הכל. http://www.areyoudense.org/
דנה שלום בכדי לתת לך תשובות ענייניות צריך לראות את צילומי הממוגרפיה והUS טרם ניתוח לראות התשובה הפתולוגית המלאה כולל תאור מאקרוסקופי ולבדוק אותך על סמך כל הנ"ל אפשר לומר אם מבחינה ניתוחית צריך או לא צריך ניתוח נוסף . השיחה האם מספיק הקרנות לשד או הסרת כל רקמת השד היא לדיון פנים מול פנים לפיכך אני ממליצה שתקבעי פגישה לבדיקה כירורגית וכן התיעצות אונקולוגית אני מניחה שעם התשובות וההסברים תוכלי לקבל החלטה מודעת לגבי המשך הטיפול בך בברכה ד"ר תמי קרני