האם ניתן לחצות אדרל XR

דיון מתוך פורום  קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים

24/10/2014 | 04:59 | מאת: נועה

אני נוטלת אדרל XR במינון 30 וישנם ימים שבהם אני מרגישה מאופסת ומרוכזת הרבה יותר מהרגיל וגיליתי שבהם גם מינון של 20 מספיק לי. האם אני יכולה לחצות את הכדור על ידי שקילת החומר במשקל מיוחד למיליגרמים וחלוקתו ל20 מיליגרם ול10 מיליגרם? בנוסף אשמח לדעת האם מבחינת תופעות לוואי והשפעות נוירולוגיות מזיקות, ההבדל בין 30 מיליגרם ל20 מיליגרם הוא משמעותי או זניח? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום 1/לא מומלץ לחצות את כדור אדר XR, הדבר פוגעה בשחרור שח החומר בצורה הנדרשת 2/ השפעה של התרופות ותופעות לוואי הן אינדיבידואליות, במידה ומשתמשים באותה תרופה אך מינון גבוה יותר סיכון לתופעות לוואי גובר אך לא תמיד פרופורציונלי למינון התרופה. בברכה ד"ר חייגרכט

29/10/2014 | 12:59 | מאת: נועה

בשאלתי התכוונתי לחצייתו של אדרל שמגיע בקפסולה ולא בכדור מוצק. הרוקח הסביר לי שניתן לקחת את האדרל XR גם ללא הקפסולה, על ידי בליעת הגרגרים עם נוזל. כלומר, ניתן להוציא את הגרגרים מהקפסולה וליטול אותם כך. השאלה היא האם הגרגרים שבקפסולה מורכבים כולם מאותו החומר? או שכל כמה גרגרים מורכבים מחומר אחר? (להבנתי האדרל XR מורכב מכארבעה חומרים). אם הגרגרים מורכבים מחומר זהה (שהוא כנראה ערבוב של כל החומרים שמרכיבים את האדרל) אז אני מתארת לעצמי שאין בעיה בחלוקת הגרגרים כי היחס בין החומרים לא נפגע. אך אם כל כמה גרגרים עשויים מחומר שונה, אז חלוקתם עלולה לפגוע במינונים המדויקים שיוצרים את האדרל. אז השאלה היא, האם ניתן לפצל קפסולה של 30 מיליגרם לעשרים מיליגרם ועשרה מיליגרם? (בעזרת משקל מיליגרמים מדויק, כמובן). ולמרות שברוב המוחלט של המקרים אני מעוניינת בנטילת שלושים מיליגרם, הדבר משמעותי עבורי כי יש ימים מאוד עמוסים בהם נטילת עשרים מיליגרם במקום שלושים מקלה עליי מאוד מבחינת ההתמודדות עם תופעות הלוואי (מה שיכול לגזול ממני זמן שאין לי בימים מסויימים), וזה שווה את הירידה בריכוז. מקווה שהצלחתי להבהיר את כוונתי, תודה.

מנהל פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים