APLA

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

10/08/2010 | 15:04 | מאת: CV

שלום, אני בת 31 והייתי מעונינת בייעוץ לגבי בדיקות דם שעשיתי והערכה ל-APS או APLA. בבדיקות הדם לפני כ-6 חודשים היה לי אנטיקרדיוליפין גבוה, ANA גבוה בטיטר של 1:80 ובטא2 GPI היה תקין ושקיעת הדם ו-CRP היו גבוהים, בדיקת LAC הייתה תקינה. לפני כחודשים ולאחרונה כל הערכים היו תקינים פרט לאנטיקרדיוליפין גבוה ו-ANA גבוה בטיטר של 1:160. כמו-כן אציין שלא עברתי שום אירוע קרישיות או שבץ וCRP היה תקין בפעמים האחרונות וגם השקיעה. אני מנסה להיכנס להיריון ונאמר לי כי אני אצטרך אספירין או קלקסן לדילול הדם בהיריון, האם ניתן לקבוע כי זה אכן APLA אפילו שאין לי מדדים של בטא2 GPI גבוהים או אירוע קליני חד משמעי לקרישיות דם? והאם ההערכה היא נכונה לגבי APLA? למיטב ידיעתי צריך 2 מדדים אחד קליני ואחד מעבדתי ל-APS, (אם איני טועה) ולי יש קרדיוליפין גבוה. אשמח לתשובה, תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אכן את צודקת ללא קליניקה כל הבדיקות לא אומרות הרבה ולא מאבחנות APLA SYNDROME. עוד שאלה האם ACLA שנמצא אצלך מסוג IGM שפחות מלמד על מחלה או IGG ולבסוף נשאלת השאלה למה עשו את הבדיקות בכלל מתחילה?

11/08/2010 | 09:11 | מאת: CV

שלום, תודה שחזרת אליי, הנוגדן שנמצא הוא מסוג IgG ולא IGM לצערי. וסה"כ הסיפור מאוד ארוך To make a long story short, אני סובלת מכאבי גב כרוניים כבר כמעט 3 שנים הייתי אצל אורטופדים וכו... הגעתי לראומטולוג שאיבחן אצלי את העלייה בCRP וש"ד ואז משם התגלגל כל הסיפור לבדיקות השונות היה לי חשד לאנקילוזינג ולRA וללופוס אבל לשמחתי הרבה כל הבדיקות חזרו תקינות עשיתי MRI ועוד..., הפסקתי גלולות בהמלצתו מכיוון שיש לי סיכון לתרומבוזיס. סה"כ מאז שהפסקתי את הגלולות יש לי שיפור בכאבים וזה הסיפור ב"קצרה". היום יש לי כאבים פחותים אבל עדיין אין לי מושג מה הייתה הסיבה בסופו של דבר לכאבים הכרוניים. בנוסף אשמח לדעת אם בכל זאת אני אצטרך אספירין או קלקסן בהיריון כי יש לי אנטיקרדיוליפין גבוהה? תודה, ויום טוב.

מנהלי פורום ראומטולוגיה