דיכאון עמיד שמטופל עם תרופות לקשב

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

22/02/2016 | 21:58 | מאת: מושיקו

היוש ד"ר ספקטור היקרה, קראתי מפורמים שונים באנגלית שיש מצבים בהם הטיפול בדיכאון עמיד מטופל בתרופות מעולם אחר בכלל כמובן שזה בנוסף לגרייה מגנטית וCBT, התרופות הם: סטרטרה, אדרל, ויויאנס,פוקלין אני יודע שבדרך כלל הם אמורים להחמיר דיכאון ותסמיני חרדה, אבל הבנתי במצב שאף תרופה שהתווית שלה לדיכאון לא עוזרת, דווקא התרופות האלו שציינתי מקלות על האדם הסובל, רציתי להבין האם שמעת על הנושא, קראת בתחום, יצא לך לטפל ככה במטופל, יש בכלל פסיכיאטרים בארץ שעדכניים במידע הזה שיכולים להיעזר בתרופות הנ"ל לשימוש בטיפול בדיכאון, את החומר שקראתי הוא מאתרים שונים באנגלית ופורמים שביניהם גם פסיכיאטרים ציינו את מה שאני אומר, פשוט רציתי להבין עד כמה זה פרקטי?

לקריאה נוספת והעמקה
24/02/2016 | 20:13 | מאת: ד"ר אירנה ספקטור

שלום רב, השפעתן על דיכאון של התרופות מקבוצת הסטימולנטים לא נבדקה באופן עקבי במחקרים ולכן לא קיימת התוויה רשמית לשימוש בהם במקרים של דיכאון. יחד עם זאת, בגלל דיווחים בודדים ומחקרים קטנים יחסית שהעידו על תועלת של סטימולנטים בדיכאון , ישנם פסיכיאטרי שבוחרים להשתמש בתכשירים במקרים של דיכאון עמיד. חשוב להדגיש כי אין מספיק בסיס מחקרי וידע לגבי שימוש בתרופות אלו בדיכאון וכך גם לא ניתן להעריך את הסיכון שבשימוש.

24/02/2016 | 21:07 | מאת: מושיקו

מה עושים במצב שלי שיש דיכאון עמיד שלא מגיב לתרופות וחמישה סוגי תרופות עם התוויה לטיפול נגד דיכאון לא עוזרים, ניסיתי ריטלין והוא הקל במשך מספר שעות, הבעיה שהוא מוגבל בזמן ופעמים נדירות ובודדות יכול אף להחמיר את הדיכאון אפשרי להשתמש בתרופות שציינתי או שזה בעייתי ולא מומלץ(אדרל/סטרטרה/ויויאנס וכו'... מה ההמצלצה במקרה כזה מעבר גרייה מגנטית וCBT

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול