פציעה בכתף בזמן עבודה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - מחלות ובעיות כתף ומרפק

22/04/2010 | 17:28 | מאת: גולן

שלום רב ד"ר נחום. לפני כשבוע נפלתי בעבודתי אל משטח פלדה על כתף שמאל, פוניתי לביה"ח ולא נמצא כל שבר או פריקה. אציין רק שאני בן 24, הייתי הולך למכון כושר כפעמיים בשבוע משקולות ועושה הרבה ריצות גם. כרגע האורטופד הביא לי לקחת כדורים בשם אתופן 400 - פעמיים ביום. הביקור הבא יהיה רק עוד כשבועיים - הוא עוד לא ראה תוצאות האולטרה הנ"ל. בבדיקה אולטרא סאונד אלו הממצאים: 1. LONG TENDON OF BICEPS TENDON - כמות קטנה של נוזל סביב הגיד. 2. INFRASPINATUS TENDON - ב.מ.פ 3. SUPRASPINATUS TENDON - ב.מ.פ 4.SUBSCAPULRARIS TENDON - ב.מ.פ 5. SUBACROMIAL BURSA - כמות קטנה של נוזל. 6. ACROMIOCALAVICULAR JOINT - נוזל תוך פרקי, בצקת מסביב. מרחב פירקי מורחב תמונה חשודה לקרע לגמנטום AC. אשמח לדעת מה זה אומר בכללי אם צריך ניתוח? זמן החלמה ארוך (כמה בד"כ) פשוט יש לי טיול של חודשיים לארה"ב עוד 3 חודשים ואני חושש שמע זה לא יעבור עד אז.

לקריאה נוספת והעמקה

על הפי הממצאים חשוד לתת פריקה של מפרק האקרומיוקלויקולרי. לשם השלמת הברור יש צורך בצלום הכתף. אם זאת אכן האבחנה - זמן השקום 4-6 חודשים, שיכלול פיסיותרפיה.

03/05/2010 | 04:46 | מאת: גולן

ביצעו לי צילומי רנטגן בביה"ח, כמו כן ביצעתי לפני מספר ימים מיפוי עצמות בביה"ח. האם הצילום שציינת הינו שונה ממה שביצעתי? האם יש צורך בבדיקות נוספות? הרופא לתאונות עבודה שבדק אותו מסר שאין טעם בניתוח ורק פיזוטרפיה. אך אני מרגיש כאבים עזים. תודה רבה

מנהל פורום אורתופדיה - מחלות ובעיות כתף ומרפק